پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

نشست تخصصی باشگاه های شهرستان تبریز برگزار شد

هیات

اولین گردهمایی تخصصی موسسین و مدیران باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز برگزار an.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان آذربایجان شرقی:در نشست تخصصی موسسین و مدیران باشگاههای ورزشی شهرستان تبریز که با حضور ۴۰۰ نفر در فرهنگسرای الغدیر با مشارکت هیات پزشکی ورزشی استان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد ، امان زاده معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان ، آقازاده رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان ، علیزاده مسئول بهداشت محیط مرکز تبریز ، مقدم پور مسئول امور باشگاههای اداره کل ورزش و جوانان استان، موسسین و مدیران باشگاههای ورزشی حضور داشتند.

نوایی تصریح کرد : تبریز با داشتن بیش از ۵۰ درصد باشگاههای سطح استان عنوان بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و تفریحات سالم دارند و حمایت جدی این اداره از بخش خصوصی یکی از اهداف مهم بوده و نشاط و شادابی جامعه و تاثیرگذاری رشد سواد حرکتی از درون باشگاههای ورزشی شروع می شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز در خصوص حمایت از باشگاهها گفت : در دوران کرونا مشکلات بسیاری برای باشگاه ها به وجود آمد و آسیب جدی به مقوله اشتغال زایی و ورزش تبریز وارد شد و نیاز است با ارائه راهکارها و حمایت مسئولین در راستای حمایت از باشگاههای ورزشی گام های موثری برداشته شود.

نوائی در این نشست بر رعایت قوانین و مقررات ، توجه به منشور باشگاهها ، شئونات اسلامی ، اخذ پروانه بهره برداری ، بیمه مسئولیت مدنی ، عدم فروش داروهای غیرمجاز ، تعامل با نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و اقدام بر اظهار نامه مالیاتی تاکید کرد.

جواد امان زاده معاون امور ورزشی اداره کل در این نشست گفت : در استان آذربایجان شرقی ۱۰۶۲ باشگاه ثبت شده وجود دارد که شهرستان تبریز ۵۴۳ باشگاه را تحت پوشش خود دارد و یکی از اهداف و سیاست های مهم اداره کل ورزش و جوانان ایجاد زیر ساخت ها و راهکارهای قانونی برای حمایت از باشگاه های ورزشی است.

وی تصریح کرد : رتبه استان از نظر تعداد باشگاه در کشور در رده نهم و از نظر باشگاه های دارای مجوز در رتبه اول قرار دارد و رتبه شهرستان تبریز در میان کلانشهرها در رده هفتم و از نظر باشگاههای دارای مجوز در جایگاه نخست کشوری است که این نشان دهنده توجه و اهتمام اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز و همراهی باشگاههای ورزشی که جای قدردانی دارد.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت : درصد فراوانی باشگاه های ورزشی از نظر جنسیت در تبریز در بین ۵۴۳ باشگاه آقایان ۵۸% و بانوان ۱۳% و مشترک ۲۹% را به خود اختصاص داده اند که در مقوله بانوان نیاز به سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی را نشان می دهد.

در ادامه این نشست آقازاده رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان در خصوص نظارت بر باشگاههای ورزشی گفت : تمام همکاری و اهتمام و همیاری نیروی انتظامی با باشگاههای ورزشی در سطح تبریز در راستای توسعه ورزش و غنی سازی اوقات فراغت آحاد مردم جامعه بوده و نیروی انتظامی تمام تلاش خود را برای نظارت بر فعالیت صحیح باشگاه ها بکار برده است .

علیزاده مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت تبریز در این نشست نیز بر حفظ بهداشت محیطی ، استفاده ورزشکاران از مکمل های مجاز و همکاری با مامورین بهداشت تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.