یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

" بانکا" و " یانگ" در سمت رئیس و نایب رئیسی وادا ابقا شدند

وادا

به گزارش ایران نادو، هیئت مدیره وادا در آخرین نشست خود در مونترال کانادا، مجددا ویتولد بانکا و خانم یانگ یانگ را برای دومین و آخرین دوره سه ساله ریاست و نایب رئیسی وادا، انتخاب کرد.

سه سال گذشته تحت رهبری آقای بانکا و خانم یانگ، دوره پیشرفت قابل توجهی برای وادا و سیستم جهانی مبارزه دوپینگ بوده است. مهم‌تر از همه، در این مدت، آژانس برنامه استراتژیک ۲۰۲۰-۲۰۲۴ خود را منتشر کرد و اصلاحات گسترده‌ای در سازمان اداری خود انجام داد. همچنین، در ژانویه ۲۰۲۱، وادا اجرای چهارمین نسخه از کد جهانی ضد دوپینگ و هشت استاندارد بین المللی مرتبط با آن را آغاز کرد .

بانکا همراه با ویدئویی که برخی از نکات مهم عملکرد سه سال گذشته خود را ارائه می داد از این فرصت استفاده کرد و گفت: این موجب افتخار من است که برای سه سال دیگر به عنوان رئیس وادا انتخاب شده ام. اولین دوره من چالش های زیادی را به همراه داشت، از جمله بیماری همه گیر کرونا. من به روشی که وادا و جامعه ورزش پاک در سرتاسر جهان این چالش بزرگ را مدیریت کردند و سیستم را حفظ کردند، افتخار می کنم. در راستای اعلامیه خود که قبل از انتخابم به عنوان رئیس وادا در سال ۲۰۱۹ تنظیم کردم، دوره من با پیشرفت قابل توجهی در زمینه هایی مانند مشارکت ورزشکاران، آموزش، نظارت بر رعایت قوانین، تحقیقات، افزایش بودجه برای مبارزه با دوپینگ، ظرفیت سازی و تحقیقات علمی داشته است.

وی در ادامه افزود: در حالی که پیشرفت های زیادی صورت گرفته، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن با همکارانم در دوره دوم وجود دارد. سیستم مبارزه با دوپینگ هنوز باید تقویت شود و این مستلزم توجه کامل تمامی ذینفعان مبارزه با دوپینگ در دنیاست. ما مطمئن هستیم که با نبوغ، حمایت و اتحاد همه اعضای وادا، ایده‌های تازه و نوآورانه برای جامعه ورزش در سراسر جهان ایجاد خواهیم کرد .

رئیس وادا در خصوص انتخاب دوباره خانم یانگ نیز گفت: مایلم از خانم یانگ تشکر کنم که مشاوره خردمندانه او برای من و مدیریت عالی وادا از زمانی که کارمان را از سال ۲۰۲۰ با هم آغاز کردیم، بسیار ارزشمند بوده است.

در ادامه نایب رئیس وادا خانم یانگ از اعضای هیئت مدیره به خاطر رای اعتمادی که به او و بانکا داده شد تشکر کرد و ضمن اینکه خود را متعهد به کار سخت برای بهبود سیستم مبارزه دوپینگ برای همه ورزشکاران کرد، گفت: «این سه سال اخیر که نایب رئیس وادا بودم نقطه ای برجسته و امتیازی بزرگ برای زندگی ورزشی من بوده است. وادا به دنبال حفظ اصول بازی جوانمردانه و احترام است. در سال‌های اخیر، دیدن تغییرات بنیادی وادا که ورزش‌محور می باشد، بسیار لذت بخش بوده است. یکی از عناصر اصلی این تغییر، تبدیل آموزش به محور کلیدی مبارزه با دوپینگ برای ورزشکاران، اطرافیان و سایر افراد درگیر در مبارزه با دوپینگ بوده است. من مشتاقانه منتظر سه سال دیگر مدیریتی وادا برای پیشرفت هستم تا در کنار رئیس و سایر ذینفعان مبارزه با دوپینگ برای محافظت از ورزش پاک در سراسر جهان تلاش کنیم.

 در این جلسه "بن سندفورد" رئیس کمیته ورزشکاران وادا، "پروفسور اوگور اردنر"عضو هیئت مدیره و کمیته اجرایی و رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان، "آنیکا ولز" عضو هیئت مدیره و کمیته اجرایی وادا و وزیر ورزش استرالیا به نمایندگی از هیات مدیره و کمیته اجرایی وادا سخنرانی کرده و ضمن تایید دوره مدیریتی سه ساله قبلی وادا، برای رئیس و نایب ریس آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در دوره جدیدآرزوی موفقیت کردند.

لازم به ذکر است، طبق اساسنامه وادا هر فرد می تواند تنها دو دوره سه ساله (در مجموع ۶ سال) ریاست این سازمان مهم بین المللی در حوزه ورزش را بر عهده داشته باشد. از این رو دور دوم ریاست و نایب رئیسی وادا از اول ژانویه ۲۰۲۳ آغاز و تا پایان سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، آقای بانکا قهرمان دوی ۴۰۰ متر است و در حال حاضر ۳۸ سال سن داشته و متولد لهستان است. وی در ۳۱ سالگی به مدت ۳ سال وزیر ورزش لهستان بوده و فارغ التحصیل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه سیلسیای لهستان است. همچنین خانم یانگ قهرمان اسکیت سرعت بوده که چندین مدال جهانی و المپیک در کارنامه خود دارد. یانگ متولد ۱۹۷۶ در چین بوده و در سال ۲۰۰۷ با مدرک مدیریت بازرگانی از دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تسینگهای چین فارغ التحصیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.