جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴

دکتر نوروزی در آخرین جلسه هیات رییسه فدراسیون پزشکی ورزشی ۱۴۰۱ اعلام کرد:

مهم‌ترین اولویت‌های فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۱۴۰۲/ تلاش مضاعف برای افزایش تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته تحت پوشش/ ارائه خدمات درمانی «منحصر به فرد» به ورزشکاران در دستورکار/ ورزشکاران اعزامی ایران باید سالم و پاک باشند

آخرین جلسه سال 1401 هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در سال جاری، اولویت‌های این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، آخرین جلسه هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی در سال ۱۴۰۱ با حضور دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس این فدراسیون و سایر اعضا برگزار و ضمن ارائه گزارشی در مورد عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی در سال جاری به مهم‌ترین اولویت‌ها در سال آینده اشاره شد.

غلامرضا نوروزی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ تعداد ورزشکاران سازمان یافته تحت پوشش این فدراسیون به ۳ میلیون و ۳۸۶ هزار نفر رسیده بود، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ به عدد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته رسیدیم و در حال حاضر تعداد ورزشکاران سازمان یافته تحت پوشش فدراسیون به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است که خوشبختانه رکورد سال ۹۸ را شکستیم.

ارتقاء خدمات درمانی ارائه شده

وی ادامه داد: عملکرد فدراسیون پزشکی ورزشی در این حوزه طی سال جاری قابل قبول است اما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا در سال آینده شاهد ارتقاء خدمات درمانی ارائه شده به ورزشکاران و نیز افزایش تعداد ورزشکاران سازمان یافته تحت پوشش باشیم.

نایب رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه ارائه خدمات درمانی منحصر به فرد به ورزشکاران در دستورکار فدراسیون پزشکی ورزشی قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به عدم ثبات قیمت ها در سال جاری با مشکلات عدیده ای در بخش تامین فضا و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مواجه بودیم اما در سال آینده تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا به بهترین شکل در حوزه تامین تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری به منظور ارائه خدمات مطلوب‌ و کیفی‌تر به ورزشکاران اقدام کنیم.

برگزاری انتخابات هیات‌های استانی پزشکی ورزشی

نوروزی با اشاره به اینکه دیگر اقدام مهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، برگزاری انتخابات برخی هیات‌های استانی پزشکی ورزشی بود، گفت: از ابتدای سال آینده نیز در جهت برگزاری انتخابات سایر هیات های استانی باقی مانده اقدام خواهیم کرد و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

تلاش فدراسیون برای اعزام کاروانی پاک و سالم به مسابقات

وی همچنین به مهم‌ترین رویدادهای ورزشی در سال ۱۴۰۲ برای ورزش کشور اشاره و بیان کرد: بازی‌های آسیایی هانگژو را پیش رو داریم و در اسرع وقت با هماهنگی کمیسیون پزشکی کمیته ملی المپیک مقوله معاینات ورزشکاران را انجام خواهیم داد، همچنین باید بگوییم، معاینات مربوط به ورزشکاران پاراآسیایی آغاز شده است.

نایب رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه باید کاروان اعزامی ایران از نظر جسمانی و آنتی دوپینگ، سالم باشد، اظهار کرد: مقوله آموزش و اطلاع رسانی به صورت جدی در دستورکار فدراسیون قرار دارد و علاوه بر این با استفاده از قوه قهریه و کشف از طریق نمونه گیری از رشته‌های پرخطر یک یا دو مرتبه تست می‌گیریم تا کاروان سالمی داشته باشیم و رشته‌هایی نظیر کشتی، تکواندو، دوچرخه سواری از جمله رشته‌های مهم برای ما به شمار می‌روند.

نوروزی ادامه داد: در سال آینده همچنین رقابت‌های انتخابی المپیک را خواهیم داشت که از اهمیت بسیار بالایی برای ورزش کشور برخوردار است و فدراسیون پزشکی ورزشی با برنامه‌ریزی مناسب تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا ورزشکارانی پاک و سالم در مسابقات شرکت کنند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.