دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۶

ديدار رياست پژوهشگاه تربیت بدنی وعلوم ورزشی وزارت علوم با رئيس هيات پزشكي ورزشي و عقد تفاهم نامه همکاری

همکاری در زمینه احداث و راه اندازي مجهزترين مركز تندرستي و سلامت با محوريت پژوهش و آموزش براي شهروندان در سطح شهر

دكتر طالب پور ضمن اشاره به فعاليت هاي پژوهشگاه و راه اندازي پژوهشكده هاي طب ورزشي، مديريت ورزشي و علوم رفتاري ،از محوریت پژوهشگاه در خاورمیانه در موضوع دوپینگ خبر داد و گفت: طرح در اختیار گرفتن مرکزیت خاور میانه برای استقرار نخستین آزمایشگاه پیشرفته دوپینگ از تشکیلات جهانی وادا آماده و به شورا ارائه شده است تا پس از این پژوهشگاه محور کشورهای منطقه برای آزمایش های دوپینگ در بین 51 فدراسیون داخل و خارج کشور باشد.


در ادامه دكتر گلدوزيان نماينده فدراسيون پزشكي ورزشي و رئيس هيات پزشكي ورزشي استان خراسان رضوي به اهم فعاليت هاي جاري هيات پزشکی پرداخت كه از جمله به عملكرد مثبت هيات و كسب رتبه برتر بين ساير هيات ها در سطح كشور، ارئه خدمات تندرستي و سلامت با محوريت اقشار مختلف جامعه، پيشگيري از آسيب هاي دانش آموزان در سطح استان و برخورداري از ظرفيت بالاي پزشكان استان مي توان اشاره كرد.


در پايان نيز به منظور گسترش همكاري‌ مشترك طرفين و همكاري در زمينه هاي پژوهشي، آموزشي، مشاوره اي و اجرايي تفاهم نامه به امضا رسيد.


مهمترین مفاد این تفاهم نامه که در ذيل تنظیم گردیده است بدين شرح می باشد :


1.       تشكيل كارگروه مشترك


2.        تبادل امكانات طرفين از قبيل فضای فیزیکی، توان‌هاي فكري، تجربي، پژوهشي، آزمايشگاهي، كارگاهي، كتابخانه‌اي، ارتباطات بين‌المللي طبق ضوابط مربوطه


3.       تلاش مشترك به منظور تأمین نيازهاي پژوهشي و علمي بخش‌هاي ورزش قهرماني و حرفه ای استان


4.       برگزاري دوره‌هاي آموزشي، علمي و تخصصي كوتاه مدت و بلند مدت مورد نياز طرفين


5.       همکاری در زمینه احداث و راه اندازي مجهزترين مركز تندرستي و سلامت با محوريت پژوهش و آموزش براي شهروندان در سطح شهر.