پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

مسئول کمیته خدمات درمانی شهرستان اردکان بیان کرد;

فوتبال ، ژیمناستیک ، والیبال دارای بالاترین آمار مصدومیت

در سال 1393 حدودا 40 نفر در حوادث ورزشی مصدوم شده اند که از این میان 20 نفر نسبت به تکمیل پرونده در زمان قانونی اقدام نموده اند.

مسئول کمیته خدمات درمانی شهرستان اردکان درگفت و گو با سایت خبری این هیأت، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و سعادت اعلام کرد: در سال 1393 حدودا 40 نفر در حوادث ورزشی مصدوم شده اند که از این میان 20 نفر نسبت به تکمیل پرونده در زمان قانونی اقدام نموده و تا کنون 16 هزینه درمانی از طرف هیئت پزشکی ورزشی به ورزشکاران بازپرداخت گردیده است . که 15 درصد مصدومین را بانوان و بقیه را آقایان شامل میشدند که از این میان رشته های فوتبال ، ژیمناستیک ، والیبال و کونگ فو بیشترین فراوانی را داشتند .


وی افزود ورزشکاران آسیب دیده در سال 93 که گزارش حادثه آنها ارسال شده فقط تا خرداد ماه فرصت دارند تا نسبت به تکمیل و ارسال پرونده خود اقدام نمایند .


شایان ذکر است مبلغ حق بیمه ورزشی (که برای ورود به سالن های ورزشی اجباری است) در سال 1394  پانزده هزار تومان تعیین شده است .


افخمی افزود ورزشکاران و مربیان عزیز توجه نمایند که حداکثر هزینه درمان، زمانی پرداخت میشود که در فروردین ماه بیمه شوند (سال متوالی) و اگر از تاریخ بیمه ایشان دو ماه نگذشته باشد 30 درصد هزینه درمان پرداخت میشود.


همچنین تعرفه های بیمه در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی به آدرس http://ifsm.ir   تحت عنوان آئین نامه کمیته خدمات درمانی قابل دسترسی است (سقف تعهدات هزینه درمانی شش و نیم میلیون-وسایل جراحی یک وهفتصد- توانبخشی و فیزیو تراپی نه میلیون و فوت و نقص عضو 12 میلیون تومان تعیین شده)و افرادی که بیمه می شوند موظفند آنرا مطالعه فرمایند .


چنانچه دچار حادثه ورزشی شدند ظرف مدت دو هفته به  هیأت مراجعه و فرم گزارش حادثه را دریافت نمایند و مدارک خود را تا سه ماه تکمیل و تحویل دهند و یافرم (ادامه درمان) دریافت نمایند .


در سال 1393 شهرستان اردکان با رشد 25 درصدی ورزشکاران سازمان یافته که 30 درصد آنرا بانوان تشکیل می دهند با در صدر استان قرار گرفت و به دلیل برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان و ورزشکاران مورد تقدیر قرار گرفت.


در پایان ضمن تشکر از همکاری باشگاهها و هیئت های ورزشی  امیدواریم این تعامل در سال جدید افزایش یابد . شایان ذکر است کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استان یزد آماده انجام مشاوره تغذیه ، روانشناسی ، آنتروپومتری و ترکیب بدنی و استعداد یابی ورزشی با حداقل هزینه می باشد که ورزشکاران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36263000 تماس بگیرند.