شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

11 عامل عجیب تشدیدکننده آلرژی

آلرژی های فصلی مانند آلرژی پاییزی یکی از آزاردهنده ترین مشکلات در برخی افراد محسوب می شود. همه ی افراد مبتلا به این نوع حساسیت، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا از دست این مشکل بزرگ رها شوند، اما نمی دانند خیلی از عادات روزانه به ظاهر بی ضرر و همچنین محیط اطرافشان می تواند منجر به تشدید علائم آلرژی های فصلی گردد. در این مبحث می خواهیم شما را با این موارد آشنا کنیم تا کمتر با این مشکل برخورد کنید.


یک دوش صبحگاهی، تمام این مواد آلرژن را از شما دور خواهد کرد، در نتیجه روز بهتری خواهید داشت.



آب و هوا

احتمالا آلرژی شما در روزهای بسیار آفتابی و خشک، بارانی و روزهایی که باد می وزد، تشدید می گردد. آیا می دانید چرا؟ زیرا این شرایط، وضعیتی ایده ال برای انتشار دانه های گرده گیاهان است.
روزهایی که باد می وزد، بدترین روز برای افراد مبتلا به آلرژی است، زیرا گرده ها به شدت در محیط پراکنده می شوند.
روزهایی که باران ملایم می بارد نیز دشمن افراد مبتلا به حساسیت های فصلی است، زیرا سبب پخش شدن آلرژن ها (مواد آلرژی زا) می گردد.
بهترین شرایط برای افراد مبتلا به آلرژی زمانی است که باران شدید شروع به باریدن می کند، زیرا این نوع بارش سبب پاک سازی و فرونشستن مواد آلرژی زا خواهد شد.



سیگار کشیدن

بررسی ها نشان می دهد میزان هیستامین موجود در بدن افراد سیگاری افزایش می یابد. هیستامین ماده ای است که در اثر ورود مواد حساسیت زا به بدن، توسط سلول های سیستم ایمنی تولید شده و موجب تورم، قرمزی و خارش شدید پوست می گردد.