یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

مسئول کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استان قم خبر داد

افزایش 25 درصدی تعهدات پزشکی به بیمه‌های ورزشی در قم

مسئول کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استان قم از افزایش 25 درصدی تعهدات پزشکی ورزشی به بیمه abcdهای ورزشی سال جدید در استان خبر داد.

مژگان داودپور امروز در گفت‌وگو با روابط عمومی هیئت پزشکی ورزشی استان قم، اظهار کرد: تغییر در نحوه ارائه بیمه ورزشی سال جدید به ورزشکاران در واقع یک اقدام مفید به نفع عزیزان ورزشکار است، از این به بعد از زمان ارائه بیمه ورزشی، فرد بیمه شده به مدت یک سال کامل از خدمات بیمه برخوردار می‌شود.


وی یاد آور شد: در گذشته اینگونه نبود و هر زمان که یک ورزشکار برای برخورداری از بیمه ورزشی اقدام می‌کرد تنها تا پایان اسفندماه امکان بهره‌برداری از خدمت آن را داشت اما اکنون از زمان دریافت کارت بیمه در دفاتر هیئت پزشکی ورزشی تا یک‌سال خدمات بیمه ارائه می‌شود.


مسئول کمیته خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی استان قم تصریح کرد: در گذشته تقریباً هر سال شاهد افزایش هزینه بیمه ورزشی بودیم اما با تدابیر ارزنده‌ای که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی کشورمان اندیشیده شده، خوشبختانه نرخ بیمه ورزشی سال 95 نسبت به سال قبل افزایشی نداشته است و با مبلغ 15 هزار تومان کارت بیمه ورزشی یک‌ساله برای متقاضیان صادر می‌شود.


وی ابراز کرد: در مقابل عدم افزایش نرخ بیمه ورزشی سال 95، شاهد افزایش 25 درصدی تعهدات فدراسیون پزشکی ورزشی به بیمه‌های ورزشی سال جدید هستیم و این مهم می‌تواند آرامش و امنیت بیشتری را برای ورزشکاران در مقابل آسیب‌های احتمالی در حین تمرین یا مسابقه فراهم کند.


داودپور در ادامه به فهرست تعهدات بیمه ورزشی در سال 95 اشاره و ابراز کرد: پرداخت کمک هزینه آسیب‌های ورزشی حداکثر تا چهار برابر تعرفه دولتی و سقف 65 میلیون ریال انجام می‌پذیرد، ضمن اینکه پرداخت غرامت نقص عضو دائم یا فوت ناشی از حوادث ورزشی تا سقف 120 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.


وی یاد آور شد: پرداخت کمک هزینه جبران خرید وسایل جراحی اعم از پیچ و پلاک تا سقف 17 میلیون ریال است و امکان استفاده از خدمات درمان سرپایی و بستری در درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی و هیئت‌های تابعه در کشور نیز وجود دارد.