دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

پیام تبریک دکتر دهقان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان به مناسبت روز پزشک

دکتر دهقان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مازندران به مناسبت یکم شهریورماه روز پزشک پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان مازندران متن این پیام به شرح ذیل است:


بسم‌الله الرحمن الرحیم


حضرت امام جعفر صادق(ع): "پزشکان حاذق و مورد اعتماد، هم ردیف فقهای بصیر و دانا هستند".


یکم شهریورماه سالروز ولادت شیخ الرئیس حسین بن عبدالله معروف به ابن سینا و روز پزشک بهانه شایسته‌ای است که تلاش های ارزنده پزشکان این مرز و بوم مورد توجه و تقدیر قرار گیرد.


روز پزشک به معنای حقیقی کلمه روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته و مستعد ملتی است که اراده کرده تا با اقتدا به پیشکسوتان نامدار خود، گذشته افتخارآفرین علمی شان را احیاء و جایگاه شایسته خویش را در این عرصه گسترده به اثبات برسانند.


همانانی که طبابت را با حکمت و اخلاق در آمیخته و با دم مسیحیائی خویش، درد و رنج را از جسم و روان دردمندان زدوده و شوق امید را در کالبد جسم و روح زندگی آنان می دمند.


در دین مبین اسلام دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف ترین علوم به شمار آمده است.


در کشور عزیز ما نیز،‌ طبابت و طبیب همواره از قداست و احترام زیادی برخوردار بوده و اهمیت و توجه ویژه دیرپای ایرانیان به این علم، سبب شده قله‌های علم پزشکی توسط مشاهیر و دانشمندان برجسته ایرانی در طول تاریخ فتح شود و نام ایران با تاریخ طب گره بخورد.


اینجانب ضمن یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و آراستگی به عالی‌ترین درجه رفیع شهادت نائل گردیدند، روز پزشک را به تمام پزشکانی که در عرصه نظام سلامت و پزشکی ورزشی تلاش می کنند تبریک و تهنیت گفته برای همه آنان از درگاه حضرت احدیت آرزوی سلامتی و توفیق خواستارم.


دکتر علی دهقان


رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مازندران