دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

دکتر گلدوزیان در نشست خبری:

پلمپ 76 باشگاه در خراسان رضوی/ممنوعیت عرضه و تجویز هرگونه مکمل و دارو در باشگاه ها

نشست خبری هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی

رئیس هیات پزشکی ورزشی خراسان رضوی تصریح کرد با باشگاههایی که مبادرت به توزیع هرگونه مکمل و دارو نمایند، به شدت برخورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران به نقل از ایرنا، دکترسیدرضا گلدوزیان افزود: مصرف مکمل هایی که در داروخانه ها وجود دارد و توسط متخصص دارو ساز تهیه شده، در صورت صلاح دید مربی و تجویز پزشک ایرادی ندارد.



وی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی یک هزار و یکصد و 62 باشگاه دارای مجوز وجود دارد، بیان کرد: این باشگاهها تمامی استانداردها را داشته اند و اداره اماکن، بهداشت و هیات پزشکی ورزشی به طور مستمر بر آنها نظارت دارند.



دکتر گلدوزیان با بیان اینکه 76 باشگاه در 9 ماه سال جاری پلمپ شده اندد، اضافه کرد: رعایت نکردن موارد مختلف ازجمله فروش و مبادله مکملها علت این اقدام بوده است.



رئیس هیات پزشکی- ورزشی خراسان رضوی با بیان اینکه هر باشگاه ورزشی باید پایگاهی برای مبارزه با اعتیاد باشد، اظهار کرد: فروش و جابجایی مواد نه تنها بر خلاف اصول اخلاق ورزشی است بلکه توزیع کنندگان علاوه بر مهر و موم باشگاه، به مراجع قانونی معرفی می شوند.



وی گفت: تمامی خدمات ماساژ در منازل ممنوع است و هیچ نوع مجوزی برای ماساژ در منازل وجود ندارد.



دکتر گلدوزیان افزود: از میان تمام باشگاههایی مشهد که به ورزش ماساژ مشغول هستند تنها 5 باشگاه مجوز فعالیت در این رشته دارند و دیگر باشگاهها به صورت غیرمجاز به این کار مبادرت می ورزند.



وی با اشاره به اینکه عمل ماساژ در بسیاری از استخرها تبدیل به یک امتیاز شده است، بیان کرد: با توجه به شرایط خاص ماساژ تنها در 3 استخر سطح شهر شرایط ماساژوری وجود دارد و بقیه به صورت غیرقانونی این فعالیت را انجام می دهند.



دکتر گلدوزیان همچنین در خصوص هتل هایی که ورزش ماساژ در آنها انجام می گیرد، بیان کرد: با هتل ها در این زمینه همکاری های خوبی داشته ایم و مشروط به اینکه سالنی مجزا داشته باشند و کارشناسی که ما معرفی می کنیم، می توانند به این امکان مجهز باشند.



وی در مورد آسیبهای ورزشی به وجود آمده در سال 1395 عنوان کرد: یک سوم ورشکاران استان را بانوان تشکیل می دهند ولی بیشتر آسیبها در میان ورزشکاران مرد بوده است.



دکتر گلدوزیان ادامه داد: در سال جاری 426 مورد آسیب دیدگی ثبت شده است که نسبت به جمعیت ورزشکاران استان، آمار قابل قبولی است و تا به حال چهار مورد فوتی در رشته های ورزشی داشته ایم که 3 مورد آن در رشته های هوایی بوده است و یک مورد دیگر آن در رشته فوتبال پیشکسوتان رخ داده است.


ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.