پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

دکتر حیدریان در تشریح عملکرد نیمه اول سال پزشکی ورزشی عنوان کرد؛

برگزاری کارگاه های تخصصی در زمینه های مختلف در سمنان

عملکرد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان ضمن تشریح عملکرد این هیات در بخش های مختلف آمار ورزشکاران سازمان یافته استان را تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۲۵ هزار نفراعلام کرد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رمضان حیدریان در خصوص عملکرد کمیته خدمات درمانی گفت:در شش ماه سال جاری ۱۲۹ ورزشکار آسیب دیده  داشتیم که از این تعداد ۱۰۳ ورزشکار آقا و ۲۶ ورزشکار خانم تشکیل پرونده دادند، در این میان ۲۷  ورزشکار مصدوم مراحل درمان خود را از طریق معرفی هیات، در فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پیگیری کردند.

 وی تجلیل از هیات ها، باشگاههای برتر و قهرمانان جهت تشویق و ترغیب، برگزاری جشنواره روستایی عشایری و برپایی ایستگاه سلامت در شهرستان های سمنان را جزء برنامه های انجام شده هیات عنوان کرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در تشریح عملکرد کمیته آموزش و پژوهش بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی تاثیر ورزش و طرح غربالگری دیابت، فشار خون و قد و وزن، کارگاه تست سلامت کارکنان، دوره آموزشی آشنایی با  مکمل ها و  خطرات داروهای نیروزا، کارگاه چگونگی برخورد با آسیب های ورزشی در چند مرحله، ارائه مطلب علمی برای ورزشکاران جهت درج در سایت هیات، برگزاری کارگاه کینزیوتیپ در شاهرود، برگزاری دوره کمک های اولیه و احیای قلبی، ریوی وداشتن طرح غربالگری سلامت در هیات استان از جمله فعالیت های آموزشی بوده است.

دکتر رمضان حیدریان درباره عملکرد کمیته تغذیه یادآور شد:برگزاری کارگاه تغذیه ویژه والدین ورزشکار در چند مرحله، کارگاه آموزشی با اصول تغذیه برای کودکان  زیر ۱۲ سال، کارگاه تغذیه سالم در زندگی روزمره، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با  مضرات مکمل ها و  خطرات داروهای نیروزا در این کمیته انجام شده است.

وی درباره عملکرد کمیته روانشناسی عنوان کرد:برگزاری کارگاه روانشناسی ویژه والدین در چند مرحله، کارگاه با موضوع تصویر سازی و کاهش آن در اضطراب برای ورزشکاران تکواندوکار، ضبط  برنامه تلویزیونی با صدا وسیما در برنامه ی محدوده خاص، ارائه ی مشاوره برای ورزشکاران ۶۲ مورد، برگزاری کارگاه آموزشی روانشناسی با اصول تغذیه برای کودکان، برگزاری کارگاه های متعددی در زمینه های کنترل خشم، دلایل شکست در مسابقه، چگونگی غلبه بر اضطراب و کاهش ترس از شکست در میادین مسابقات، برگزاری کارگاه آنالیزمسابقات و دلایل شکست ها و پیروزی های ورزشکاران، ارزیابی استعدادهای ورزشی وسلامت روح و روان، مصاحبه با روزنامه پیام در خصوص ورزشکاران حرفه ای از جمله خدمات این کمیته عنوان شد.

وی در تشریح عملکرد  ستاد نظارت بر اماکن ورزشی گفت:تا کنون ۷۰ مورد بازرسی از اماکن ورزشی انجام شده است، که از این تعداد  به پنج  باشگاه تذکر، سه باشگاه تشویقی و به یک باشگاه اخطار پلمپ داده شد.

دکتر حیدریان درخصوص کمیته  مسابقات اعلام کرد:پزشکیاران ۲ هزار و نهصد ساعت  رشته های مختلف را تحت پوشش قرار دادند.

وی عملکرد کمیته بانوان را این گونه تشریح کرد:برگزاری کارگاه آموزشی در بخش بانوان از جمله  طرح غربالگری دیابت و فشار خون، کارگاه چگونگی برخورد با آسیب شناسی ورزشی ، کارگاه روانشناسی بانوان در خصوص ورزشکاران. ارائه مشاوره به ۱۲۰ بانوان ورزشکار، انجام خدمات فیزیوتراپی، و ده مورد ویزیت بانوان ورزشکار اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.