شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

در یزد آغاز شد؛

طرح وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی

 افتتاحیه طرح وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاریهای اسکلتی با ورزش، ویژه زنان روستایی در یزد برگزار شد.  

مراسم افتتاحیه طرح وضعیت ساختار قامت و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی با ورزش، ویژه زنان روستایی در یزد برگزار شد.  

 به گزارش دفتر استان یزد پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در این مراسم با حضور مسئولان ورزش استان یزد از جمله  مسعود شریعتی ، مدیرکل ورزش و جوانان و  دکتر حمیدرضا فلاح نژاد رئیس هیات پزشکی ورزشی استان برگزار شد، طالبی   گفت: قطعا موفقیت چنین طرح هایی باحجم گسترده مدیون همکاری ، تعامل و همیاری تمامی دستگاه های اجرایی است که خوشبختانه استانداری یزد ، اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، دفتر امور روستایی ، بخشداری و دهیاری ها برای اجرای این طرح پای کار آمدن و مسیر هرچه بهتر برگزار شدن آن را هموار کردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، افزود:با توجه به اهمیت سلامت در ارتقاء توانمندی های دختران و همچنین بعد اجتماعی این چنین طرح هایی که می تواند به ارتقاء سلامتی روانی جامعه و فرزاندان مان کمک کند ، شرایطی فراهم خواهد شد که جامعه ای شاداب تر و سالم تر داشته باشیم .

طالبی افزود:با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزان دختر در جامعه با ناهنجاری های عضلانی و قامتی روبرو هستند باید به طرح توانمند سازی ، بهبود و اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان نیازمند توجه شود.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز گفت: این طرح از سوی وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور برگزار می شود و به طور رسمی در مشهد مقدس با حضور وزیر ورزش و جوانان آغاز  شد ، ضرورت آشنایی و اطلاع یافتن از ساختار قامتی و ناهنجاری های اسکلتی بانوان و دختران روستایی را نشان می دهد که باید به آن توجه ویژه داشت.

مسعود شریعتی افزود: بی شک ورزش و فعالیت های بدنی در همه ابعاد مختلف زندگی آحاد مردم می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد و یکی از بخش های مهم علوم ورزشی ، حرکات اطلاحی است که هدف آن شناسایی ، پیگیری و رفع برخی از ناهنجاری های جسمانی توسط تمرینات ورزش است.

وی ادامه داد: اغلب افراد جامعه دچار مشکلات ساختار قامتی هستند و لذا به منطور بهره مندی دختران و زنان روستایی از سطح سلامتی مطلوب تر و آگاهی آنان از فواید فعالیت های بدنی در این مسیر و همچنین استفاده بهینه از کارکردهای حرکات اصلاحی از طریق فعالیت های ورزشی این طرح اجرایی می شود.

در این مراسم این مراسم مسئولین و شرکت کنندگان با ابزار سنجش ناهنجاری های اسکلتی و چگونگی غربالگری ساختار قامتی که با همکاری هیات پزشکی ورزشی یزد تهیه شده بود آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.