سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

گفتگوی رادیویی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان با صدای استان مرکزی

مرکزی

دکتر چیت سازان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در گفتگو رادیویی با گزارشکر برنامه همگام با ورزش صدای استان خدمات هیات پزشکی ورزشی را تشریح کردند .

متن گفتگوی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان به شرح ذیل می باشد :

آقای دکتر در ابتدا شرحی از خدمات هیات پزشکی ورزشی استان بیان بفرمایید؟

در راستای اهداف فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص ارائه خدمات به ورزشکاران وظایفی برعهده هیات های استانی قرار دارد که مهترین آن عضوگیری در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی یا همان صدور کارت بیمه ورزشی برای ورزشکاران می باشد، همان طور که مستحضر هستید تنها آمار رسمی تعداد ورزشکاران استان،  افرادی هستند که به عضویت این کمیته در می آیند.

ارائه خدمات توانبخشی و بازتوانی به ورزشکارانی که در مسابقات یا اماکن ورزشی دچار آسیب شده اند و بازگشت آنها به میادین ورزشی در حیطه فعالیت همکاران ما در کمیته توانبخشی و فیزوتراپی مجهز هیات پزشکی ورزشی استان می باشد.

همکاران ما در کمیته های روانشناسی و تعذیه ورزشی با برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و انجام مشاوره های تخصصی تغذیه و روانشناسی آماده ارائه خدمات به جامه ورزرش استان در تمام سنین و رشته های ورزشی می باشند.

تشکیل پرونده برای ورزشکاران آسیب دیده و پرداخت غرامت درمان به آنها یکی دیگر از وظایف هیات پزشکی ورزش استان می باشد، همچنین آن دسته از ورزشکارانی که تمایل دارند ادامه درمان شان در مراکز درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی انجام شود، بعد از تشکیل پرونده درمانی و صدور معرفی نامه به درمانگاه تخصصی فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی می کنیم.

نحوی پوشش پزشکی مسابقات ورزشی در هیات پزشکی به چه صورت می باشد؟

 یکی از وظایف هیات پزشکی ورزشی پوشش پزشکی مسابقات ورزشی می باشد.   حضور پزشکیار در تمامی مسابقات ورزشی رسمی الزامی است و مسئول برگزار کننده مسابقات بدون حضور پزشکیار مجوز برگزاری  مسابقه را نخواهد داد.

از این رو هیات های ورزشی برگزار کننده مسابقات وظیفه دارد یک هفته قبل از برگزاری مسابقات، درخواستی را به هیات پزشکی استان ارائه دهند تا براساس آن هماهنگی های لازم برای اعزام پزشکیار درکمیته مسابقات هیات انجام گیرد.

باتشکر ازجنابعالی به خاطر وقتی که در اختیار این برنامه قرار دادید.      

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.