سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی یزد؛

همدلی و درک احساسات دیگران یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی است

کارگاه آموزش مهارت های زندگی در یزد (مهارت همدلی و ارتباط موثر)

هیات پزشکی ورزشی استان یزد اولین دوره کارگاه آموزشی با عنوان مهارت های زندگی ویژه بانوان را برگزار کرد.

به گزارش دفتر یزد پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، در اولین روز کارگاه اکرم بهمنی مسئول کمیته روانشناسی هیات و مدرس این  کارگاه  آموزشی  در این خصوص گفت: از مباحث مطرح شده در این کارگاه تاب آوری، مهارت همدلی و ارتباط موثر بود، تاب آوری ظرفیتی برای مقاومت در برابر استرس و فاجعه است. تاب آوری این امکان را می دهد حتی پس از مصیبت های ویرانگر به بازسازی زندگی خود بپردازند.

وی افزود:تاب آور بودن به این معنا نیست که از این طریق بتوانید زندگی بدون تجربه استرس و درد را داشته باشید تاب آوری به معنای توانایی مقابله با شرایط دشوار و پاسخ انعطا ف پذیر به فشارهای زندگی روزانه است. تاب آوری، استرس را محدود نمی کند، مشکلات زندگی را پاک نمی کند، بلکه به افراد قدرت می دهد تا با مشکلات پیش رو مقابله سالم داشته باشند، بر سختی ها فائق آیند و با جریان زندگی حرکت کنند.

بهمنی ادامه داد:. مهارت همدلی، همدلی و درک احساسات دیگران یکی از مهمترین مهارت‌های زندگی است چرا که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با نگاه کردن به زندگی و موقعیت‌ها از دید دیگران آنها را پذیرفته و رفتارشان را درک کنیم. در نتیجه روابط اجتماعی ما بهبود پیدا کرده و رفتارهای حمایتی ما نسبت به دیگر انسانها افزایش می‌یابد. مهارت ارتباط موثر، در میان مجموعه مهارت های شاید بتوان گفت مهارت های ارتباطی بیش از سایر مهارت ها مورد توجه قرار گرفته است. انسان موجودی اجتماعی است و بقای رضایتمندانه او در گرو ایجاد و تداوم ارتباط مناسب با دیگران است. از این روی، فراگیری و تمرین مهارت های زندگی و بهره گیری از آن ها موجب می شود که فرد در ارتباط با خود و دیگران ناکامی و رنج کمتری را تحمل کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.