دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس:

تعامل هیات ورزش های همگانی و پزشکی ورزشی نقش بسزایی در توسعه سلامت جامعه دارد

نشست هم اندیشی با هیات ورزش های همگانی فارس

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت : فعالیت های دو هیات ورزش های همگانی و پزشکی ورزشی در کل جامعه ورزش فراگیر شده است و این فعالیت ها و تعامل بین دو هیات می تواند نقش بسزایی در توسعه سلامت جامعه داشته باشد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس گفت : فعالیت های دو هیات ورزش های همگانی و پزشکی ورزشی در کل جامعه فراگیر شده است و این فعالیت ها و تعامل بین دو هیات می تواند نقش بسزایی در توسعه سلامت جامعه داشته باشد.

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیل پزشکی ورزشی ایران، دکتر کاوه باشتی در نشست هم اندیشی با رئیس، نایب رئیس و دبیر هیات ورزش های همگانی در استان فارس، افزود: عضویت بیش از ۳۷ هزار ورزشکار هیات ورزش‌های همگانی فارس در کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی فارس نشان از فراگیر بودن فعالیت های هیات ورزش های همگانی در استان دارد که توانسته درصد بسیاری از جامعه را به انجام فعالیت های ورزشی تشویق کند.

 وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب در فراگیرشدن کل جامعه به انجام فعالیت های ورزشی فاصله زیادی داریم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا قشر بیشتری از جامعه را به انجام فعالیت های ورزشی تشویق کنیم و با ارائه آموزش های لازم دانش صحیح ورزش کردن را که می تواند در توسعه سلامت جامعه تاثیر داشته باشد به ورزشکاران انتقال دهیم.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه آمارهای موجود نشان می‌دهد ۷۰ درصد بیمه شدگان ورزشی در شهر شیراز می باشد، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی، هم اندیشی و تعامل این درصد را در شهرستان ها افزایش دهیم تا هم افراد بیشتری به انجام فعالیت های ورزشی ترقیب شوند و هم ورزشکاران بیشتری تحت حمایت پزشکی ورزشی قرار گیرند.

دکتر باشتی با اشاره به اینکه در هیئت پزشکی ورزشی استان فارس به دنبال ارائه بهترین خدمات به جامعه ورزش هستیم، خاطرنشان کرد: مسئولین هیات های ورزشی در استان می توانند همچون گذشته با تعامل و همکاری بیشتر در برگزاری دوره های آموزشی یک مشارکت خوب ایجاد کنند تا بهترین خدمات آموزشی به جامعه ورزش در زمینه پزشکی ورزشی ارائه گردد.

 وی با بیان اینکه ایجاد اسپورت کلینیک، کلاس‌های آموزشی و همچنین ایجاد کمیته جلوگیری از دوپینگ به همراه آموزش و کنترل استفاده از مکمل‌ها نیز از اولویت‌های پیش‌رو در هیات پزشکی ورزشی استان فارس است، تاکید کرد: این هیات یک هیات دانش‌محور است و معتقدیم باید بیش از پیش با برنامه‌ریزی های مدون از ظرفیت‌های موجود استفاده شود و با تعاملات بیشتر در راستای آموزش عمومی و تخصصی توسط این دو هیات‌ دنبال شود.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان فارس هم در ادامه با تبریک انتصاب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس اظهار داشت: این هیات از هیت‌های بزرگ و فعال در استان فارس است و در کنار ورزش همگانی ورزش قهرمانی را نیز مورد توجه قرار داده است.

سیروس پاک‌فطرت افزود: : امروز بخشی از هیات‌های ورزشی توجه به ورزش همگانی است و معتقدیم با تعامل مثبت هیات‌ها می‌توان به این مهم دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوع‌های مهمی که در هیات ورزش‌های همگانی استان فارس دنبال می شود توجه به آموزش همگانی در ورزش است که هیات پزشکی ورزشی می‌تواند در برنامه‌های بزرگ همانند پیاده‌روی‌ها مشارکت داشته باشد.

پاک‌فطرت گفت: هیات ورزش‌های همگانی استان و هیات پزشکی ورزشی فارس یکی از هیات‌هایی هستند که در برنامه‌هایشان بیشتر با هم همسو بوده و آماده انعقاد قرار داد همکاری هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.