یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

افزایش تعاملات هیات پزشکی ورزشی فارس با هیات والیبال شیراز

هیات پزشکی فارس

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس از انعقاد تفاهم نامه همکاری جهت افزایش تعاملات هیات پزشکی ورزشی استان فارس با هیات والیبال شهرستان شیراز خبر داد

به گزارش دفتر استان فارس پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کاوه باشتی در نشست هم اندیشی با رئیس هیات والیبال شهرستان شیراز، گفت: پزشکی ورزشی در دنیا از جایگاه بالایی برخوردار است و هیات پزشکی ورزشی فارس هم به دنبال آن است تا با برنامه ریزی جامع و کامل و فعالیت های گسترده خدمات خود را مطابق با استاندارهای روز دنیا به جامعه ورزش ارائه کند.

وی با اشاره به اهداف هیات پزشکی ورزشی مبنی بر پیشگیری و یا کاهش بروز آسیب های احتمالی در ورزشکاران، افزود: با پیشگیری از عدم بروز یا کاهش آسیب های احتمالی در ورزشکاران هزینه کمتری بر دوش ورزشکاران، خانواده ها و متولیان سلامت گذاشته خواهد داشت و این در صورتی محقق می شود که جایگاه آموزش به خوبی دنبال شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با تاکید بر جایگاه مهم آموزش در هر موضوع و سازمانی، اظهار داشت: از آنجا که آموزش از اولویت مهم هیات پزشکی به شمار می رود به دنبال آن هستیم تا با آموزش مربیان تیم های ورزشی، این موضوع را به درستی دنبال کرده و دانش و آگاهی بیشتری در خصوص پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی در ورزش را بهتر از گذشته به ورزشکاران انتقال دهیم.

رئیس هیات والیبال هم در این نشست با تبریک به انتخاب دکتر باشتی در مجمع انتخاباتی ریاست هیات پزشکی ورزشی فارس گفت: باعث مباهات و خوشحالی است که امروزه یک پزشک در سطح عالی هم از لحاظ جایگاه اجتماعی و هم از لحاظ پزشکی ریاست هیات پزشکی ورزشی استان را برعهده دارد که این خود باعث رشد و توسعه بهتر جامعه ورزش استان می شود.

گودرزی با اشاره به نیاز جامعه ورزش و والیبالیست ها به پزشکی ورزشی برای رشد و پیشرفت بهتر، تاکیدکرد: امروزه هر ورزشکاری برای پیشرفت و رسیدن به قلعه های ترقی نیاز دارد تا با آموزش صحیح و کارآمد به انجام فعالیت های ورزشی بپردازد و انتقال این آگاهی و دانش مورد نیاز متقابلا با افزایش تعامل هر دوهیات پزشکی و والیبال چندبرابر خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه خدمات گسترده پزشکی ورزشی به ورزشکاران و عضویت آن ها در کمیته خدمات درمانی پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی)، خاطرنشان کرد: با وجود گستردگی در ارائه خدمات پزشکی ورزشی، به دنبال آن هستیم تا با آگاهی به ورزشکاران آنان را بیشتر از گذشته با خدمات پزشکی ورزشی آشنا کنیم و ضرورت عضویت در کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) را برای انجام هرگونه فعالیت ورزشی یادآور شویم.

در این نشست با امضا تفاهم نامه همکاری بین هیات پزشکی ورزشی استان فارس و هیات والیبال شهرستان شیراز جهت پوشش کامل پزشکی مسابقات والیبال بر افزایش تعاملات هر دو هیات تاکید شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.