شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

توصیه های پزشکی به زائرین اربعین حسینی در مرزمهران

توصیه های پزشکی دکتر جمشیدی به زائرین اربعین حسینی

در چند سال اخیر پیاده روی اربعین زائرین به مقصد کشور عراق نهادینه شده است و استان ایلام نیز بعلت داشتن مرز مشترک و همجواری با این کشور هر ساله پذیرای تعداد زیادی از زوار می باشد. در این پیاده روی حفظ تندرستی و سلامت زائر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان ایلام، دکتر جمشیدی رئیس هیات گفت: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری اربعین حسینی در فصل گرم تابستان هستیم رعایت نکات بهداشتی و پزشکی جهت حفظ تندرستی و سلامت عمومی بدن زائرین در طول مسیر رفت و برگشت الزامی است. وی افزود یکی از مهم ترین خطرات، افزایش دمای بدن و کم آبی است که می تواند آسیب هایی را به دنبال داشته باشد، لذا 1- فرد زائر بایستی به این موضوع توجه جدی داشته باشد و در طول مسیر بصورت مکرر از آب آشامیدنی سالم استفاده کند.

2-به منظور پیشگیری از آفتاب زدگی و آسیب های پوستی پیشنهاد می شود از کلاه ،عینک آفتابی و ضد آفتاب استفاده شود.

3-در صورت خشکی بیش از حد دهان، سرگیجه و تهوع سریعا به مراکز درمانی که در طول مسیر پیاده روی مستقر شده اند مراجعه نماید.

4- جهت پیشگیری از افت فشار و ضعف ناشی از گرسنگی مواد مغذی و خشک از جمله خرما و مویزکه سبک نیز هستند به همراه داشته باشد.

5- در صورتی که فرد از داروی خاصی استفاده میکند ضروری است در طول این سفر داروی مورد نظر را بهمراه داشته باشد و چه بهتر که مشخصات فردی ، نوع بیماری و داروی مصرفی خود را در برگه ای نوشته و بهمراه داشته باشد.

6- نسبت به تعویض جورابهای خود در پایان روز اقدام و پس از شست وشوی پاها با آب خنک دقایقی را به ماساژ پاهای خود اختصاص دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.