یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰

عملکرد شش ماهه هیات پزشکی ورزشی سمنان تشریح شد؛

ساماندهی۲۷ هزار ورزشکار/ برگزاری ۷ دوره آموزشی/۳ هزار نفر ساعت پوشش پزشکی مسابقات

گزارش عملکرد

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان آمار ورزشکاران سازمان یافته در شش ماهه نخست سال جاری را نزدیک به ۲۷ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش دفتر سمنان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر رمضان حیدریان آمار ورزشکاران سازمان یافته این استان  را تا پایان شهریور ماه سال جاری ۲۶هزار و ۹۹۵ رنفر اعلام کرد که از این تعداد۱۲۷۵۸ نفر خانم و ۱۴۲۳۷  نفر را آقایان تشکیل می دهند.

دکتر حیدریان در خصوص عملکرد کمیته خدمات درمانی گفت:در شش ماه سال جاری  ۱۷۳ ورزشکار آسیب دیده تشکیل پرونده دادند که از این تعداد ۱۱۳نفر ورزشکار آقا و ۶۰نفر  ورزشکار خانم هستند، در این میان تعداد ۱۴۸ نفر در حین تمرین و ۲۵نفر در مسابقه ۱۴۸ نفر به صورت مستقیم و۲۵نفر به صورت غیر برخوردی آسیب دیده اند، همچنین  ۱۳ نفر  ورزشکار مصدوم مراحل درمان خود را از طریق معرفی هیات، در فدراسیون پزشکی ورزشی کشور پیگیری کردند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان در تشریح عملکرد کمیته آموزش و پژوهش گفت: کمیته آموزش نقش بسزایی  را در حوزه آموزش با برگزاری۷ دوره کارگاه آموزشی، با حضور بیش از۱۸۰ شرکت کننده ،  تهیه و تدوین۱۲ صوت آموزشی، ۲۲فیلم آموزشی، که ۱۰ فایل آن به صورت یک بسته آموزشی  با عنوان بسته آموزشی(آسیب های اندام تحتانی توسط دکتر رسول باقری مسئول کمیته توانبخشی  تهیه و تدوین شد) داشتیم.

وی مشاوره آماده سازی تیم های منتخب ورزشی قبل ازاعزام به مسابقه و  جلسات مشاوره به صورت هفتگی در محل هیات( بیش از ۱۰۰مورد) را از فعالیت های مهم کمیته روانشناسی عنوان کرد.

همچنین به پیگیری مداوم ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه اول سال تجلیل از باشگاههای فعال ورزشی بانوان و بازرسی اولیه از ۱۰۳ باشگاه در سطح استان صورت گرفت.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان، در خصوص عملکرد کمیته مسابقات اظهار داشت: نزدیک به۳ هزار نفر ساعت مسابقات رشته های مختلف( آقایان۲۲۹۶ ساعت و بانوان۵۲۲ ساعت) در سطح استان تحت پوشش قرار دادیم. همچنین برپایی ایستگاه سلامت به مناسبت های مختلف (اعیاد، ملی، مذهبی)، برگزاری اردوی تیم ملی و ارائه خدمات پرستاری با حضور پزشکیار و پرستار در مسابقات از جمله فعالیت های مهم  این کمیته بوده است.

وی در پایان انتشار۷۷ خبر در سایت هیات پزشکی ورزشی استان سمنان، مصاحبه با صداو سیما در بخش خبری( ۳ مورد)، مصاحبه آموزشی( ۳ مورد)، گفت و گو با خبرگزاری ایرنا و درج  اخبار مهم در روزنامه پیام سمنان، تهیه و تدوین ۳۴  فیلم و صوت  آموزشی، تهیه ۵ فیلم  خبری، تهیه ۳ کلیپ و یک موشن گرافیک را از دیگر اقدامات مهم انجام شده هیات در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.