شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

7نکته اخلاقی ورزشی

7نکته روانشناسی (3)

.

1-تا زمانی که زنده ای و قادر به انجام حرکت هستی ،به طور منظم و برنامه ریزی شده ورزش کن اما همیشه و در همه حال مطیع قانون باش و به همه احترام بگذار!


2-به خاطر سلامتی و نشاط ورزش کن نه به خاطر نفع شخصی یا جاه طلبی،به قوانین و مقررات و دوستانت وفادار باش و به دیگران احترام بگذار!


3-هنگام ورزش تمام قدرت بدنی خود را صرف کن اما توجه داشته باش ورزش تمام محتوی زندگی نیست بلکه وسیله ای مناسب برای با نشاط کردن زندگی است.


4-یک مربی ورزش باید توانمند باشد و فشارهای تمرین و مسابقه را تحمل کند،درکارها و برنامه ها منظم باشد و از ورزشکاران نیز بخواهد به همین شیوه عمل کنند.


5-سه چیز انسان را از حرکت به سوی موفقیت و اهداف بلند باز میدارد:کوتاهی همت،چاره اندیش نبودن و سستی اندیشه!


6-جاذبه ها و دافعه های انسان تحت تاثیر محبت و نفرتهای او شکل میگیرد.انسان وقتی که محبت و عشق میورزد،احساس لذت و خوشبختی میکند .محبت و عشق را میتوان در بازیهای جوانمردانه و در محیطهای ورزشی و در مسابقات به معرض نمایش گذاشت.


7-همت بلند برای کسب پیروزی و موفقیت ورزشکاران مهم است.تلاش بی وقفه برای کسب موفقیت و کمال و رسیدن به عالی ترین سطح عملکرد ورزشی نیازمند اراده قوی است. ورزشکاران باید در راه رسیدن به آرمانهای خود اعتنایی به سود و زیان دنیوی نداشته باشند.

مریم خائف

مسئول کمیته روانشناسی هیأت پزشکی ورزشی استان کرمان