اخبار برگزیده

  • توجه به وضعیت پاهابعدازخارج شدن ازکفش

    درباره پا چه می دانیم ؟(۲)

    توجه به وضعیت پاهابعدازخارج شدن ازکفش

    پاها بلافاصله بعدازخارج شدن ازکفشها گویای وضعیت خود در داخل محفظه کفش هستند .درنظرگرفتن وضعیت پاها بعدازخروج ازکفش به انتخاب بهترکفش در آینده ونیز بهبود وضعیت موجودکمک می کند.

  • پروتئین و ورزشکاران استقامتی

    پروتئین و ورزشکاران استقامتی

    تحقیقات دربارة ورزشکاران استقامتی نشان داده است که در بعضی مواقع، مخصوصاً وقتی که ذخایر کربوهیدرات بدن پایین است، پروتئین ممکن است پنج تا ده درصد انرژی مورد نیاز در حین ورزش را تأمین نماید.

  • ورزش و بارداری

    ورزش و بارداری

    دروه بارداری یک پنجره منحصر به فرد فیزیولوژیک است که موجب سازگاری های بدن مادر جهت بهترآغاز کردن زندگی جنین می شود. در طول بارداری فرایند طبیعی متابولیسم بدن مادر جهت تامین نیازهای جنین دچار تغییر می شود.

  • دوره های آموزشی خودمراقبتی

    به مناسبت دهه فجربرگزارشد؛

    دوره های آموزشی خودمراقبتی

    دوره های آموزشی خود مراقبتی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان جهادکشاورزی برگزارشد.

  • استفاده از کربوهیدرات در حین فعالیت ورزشی(۲)

    استفاده از کربوهیدرات در حین فعالیت ورزشی(۲)

    دانستن این نکته مهم است که بیشتر مطالعات نشان می‌دهد که اختلاف ناچیزی بین شکل‌های گوناگون کربوهیدرات (وقتی که به طریق مناسبی مصرف بشوند) در توانایی آنها برای جلوگیری از هیپوگلیسمی، چه حفظ مصرف مطلوب گلوکز توسط سلول‌های عضلانی و برای بهبود عملکرد در مسابقات استقامتی وجود دارد.

  • نقش آب در بدن ورزشکاران

    نقش آب در بدن ورزشکاران

    شما بدون غذا چند هفته،بدون آب چند روز و بدون اکسیژن چند دقیقه میتوانید زنده بمانید،به عبارت دیگر بجز اکسیژن آب مهمترین عنصریست که در بدنمان داریم.