شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶

اسکندری تشریح کرد

روند انجام طرح سنجش ساختار قامتی دانش آموزان

مسئول اجرای طرح سنجش ساختار قامتی به تشریح روند اجرای این طرح پرداخت

به گزارش روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان ،سودابه اسکندری زمان شروع این طرح را مهرماه 1392اعلام کرد و افزود :طی جلساتی که با معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش وپرورش استان گذاشته شد کلیات  کلیات طرح به تصویب رسید و در ادامه تعدادی از مدارس پسرانه جهت انجام تست اعلام آمادگی کردند که تاپایان سال 92بالغ بر1000دانش آموز غربالگری شدند.


وی روند اجرای این طرح در سال 93را رضایت بخش ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال ضمن هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش استان و تعدادی از مدارس دخترانه تعداد300دانش آموز دختر مورد سنجش قرار گرفتند که حدود 220نفر طی این غربالگری ها نیازمند پیگیری تشخیص داده شده و به تدریج در حال مراجعه به دفتر هیأت برای دریافت تمرینات جهت رفع ناهنجاری می باشند .


در ادامه وی از تهیه و چاپ بروشورهایی در باره نحوه ایجاد،راههای پیشگیری ناهنجاری و انجام تمرینات اصلاحی خبرداد و گفت تعداد170 بروشور در اخیتار مراجعین قرار گرفته است.


در پایان اسکندری یادآور شد دکتر الهام دادگسترمسئول کمیته اموربانوان فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن بازدیداز دفترهیأت پزشکی ورزشی از روند انجام طرح و پرسشنامه ها و بروشورهای تهیه شده ابزار رضایت کرده و خواستار برگزاری طرح بصورت کشوری با همکاری فدراسون و هیأتهای استانی شد.