پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

ابقای دکتر آیت اللهی در ریاست هیات پزشکی ورزشی گلستان

دکتر علی اصغر آیت اللهی در سمت ریاست هیات پزشکی ورزشی استان گلستان ابقا شد.

به گزارش روابط عمومی پزشکی ورزشی گلستان، مجمع انتخاباتی ریاست هیات پزشکی ورزشی استان گلستان با حضور دکتر تقی خانی سرپرست، دکتر سعیدی دبیر و اشکانی مدیر امور استان های فدراسیون پزشکی ورزشی کشور، دکتر طیبی مدیرکل ورزش و جوانان استان و اعضای مجمع برگزار شد. دکترعلی اصغر آیت اللهی سرپرست و دکترحمیده ناصری نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان، دو نامزد حاضر در این انتخابات بودند که با انصراف دکترناصری، این مجمع انتخاباتی با یک نامزد برگزار شد. در نهایت دکترعلی اصغر آیت اللهی با کسب 15 رای از 16 رای ماخوذه به مدت 4 سال دیگر سکان ریاست هیات پزشکی ورزشی استان را بر عهده گرفت. دکترآیت اللهی پیش از این نیز به مدت 4 سال رئیس و 2 سال سرپرستی این هیئت را عهده دار بود.


سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در این مجمع گفت: یکی از راه های توسعه ورزش، ایمن کردن ورزشکاران است، زیرا آنان باید در صورت آسیب دیدگی، اطمینان خاطر داشته باشند تا با جنگندگی بیشتری در مسابقات حضور یابند.


دکتر تقی خانی افزود: البته مهم ترین وظایف فدراسیون پزشکی ورزشی، آموزش صحیح درست ورزش کردن برای پیشگیری از آسیب دیدگی است.


وی با بیان اینکه هیات های پزشکی ورزشی باید ورزشکاران را به سمت رسمی شدن هدایت کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 3 میلیون نفر ورزشکار رسمی داریم که تعداد زیادی نیست و این رقم باید در سال آینده دو برابر شود.


دکترتقی خانی اظهارداشت: یکی از سیاستهای ما در فدراسیون شفاف سازی می باشد زیرا شفاف سازی بهترین نظارت برعملکرد می باشد.


سرپرست فدراسیون همچنین بیان داشت: تعامل با دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر، اصلاح ساختار فدراسیون و حمایت از طرح های تحقیقاتی به نحوی که 50درصد بودجه مورد نیاز آن را هیات و 50 درصد باقی را فدراسیون تامین اعتبار می کند را از برنامه های آتی فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد.


مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز پس از انتخاب آیت اللهی به عنوان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان اظهار کرد: باید از زحمات دکترآیت اللهی در سال های گذشته نیز تشکر کرد و امیدوارم فعالیت های خوب شان در هیات پزشکی ورزشی ادامه داشته باشد.


دکتر بهمن طیبی تصریح کرد: فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزشی بسیار گسترده است و خدماتش را به تمامی رشته های ورزشی ارائه می کند.


وی ادامه داد: در حال حاضر افکار عمومی به درمان ورزشکاران توجه می کنند، در حالی که پیشگیری و آموزش های پزشکی، مهم تر از درمان است.


دکترآیت اللهی نیز استفاده از افراد متخصص در کمیته ها، تعامل با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی، افزایش ورزشکاران سازمان یافته، توجه ویژه به روابط عمومی و اطلاع رسانی، انتشار بروشورهای آموزشی، انجام طرحهای تحقیقاتی، تعامل با ادارات آموزش و پرورش، برگزاری دورههای آموزشی مورد نیاز جامعه ورزش و انعقاد قرارداد همکاری با مراکز درمانی استان را از برنامه های آینده هیات پزشکی ورزشی استان اعلام کرد.


دکتردهقان رئیس و رشیدی دبیر هیات پزشکی ورزشی استان مازندران از مهمانان ویژه مجمع بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.