دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

اهمیت آمادگی روانی مربیان

روانشناسی ورزشی - چهار محال وبختیاری

مسئول کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی چهار محال وبختیاری حضور روانشناس در کنار مربیان را ضروری دانست.

به گزارش دفتر استان چهار محال وبختیاری پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  نوروزی گفت  : به اعتقاد من حضور روانشناس در کنار یک مربی واجب‌تر از یک ورزشکار است. اگر مربی پیش از اینکه بخواهد ورزشکار خود را برای حضور در مسابقات آماده کند، به مهارت‌های روانی شناخت کافی داشته باشد و بداند که چگونه استرس‌های خود را در همان لحظه به ورزشکار انتقال ندهد، قطعا شرایط خوبی را برای موفقیت ورزشکار خود رقم خواهد زد. . همیشه شکست در مسابقات زمانی اتفاق می افتد که خود مربی به دلیل داشتن استرس و اضطراب بیش از حد نمی تواند ورزشکار خود را برای مقابله با حریفش به خوبی آماده کند

وی افزود : در بین جامعه ورزشی  ما هنوز فرهنگ استفاده از روانشناس و آموزش مهارت‌های روانی در بین ورزشکاران به خوبی تعریف نشده است. باید مربیان و ورزشکاران  پیش از اینکه بخواهند در صحنه رقابت‌های ورزشی حضور پیدا کنند،  از نظر مهارت‌های روانی مورد آموزش قرار بگیرند تا در شرایط سختی که قرار می‌گیرند بر خشم و اضطراب خود به خوبی بتوانند غلبه کنند.

نوروزی یادآور شد: در یک سال گذشته  هیات پزشکی ورزشی استان به  کلیه هیات های ورزشی اعلام کرد که بدون هیچ گونه چشم داشت مالی حاضریم با تیم های ورزشی و قهرمانان همکاری داشته باشیم و به ورزشکاران اعزامی از نظر آمادگی روانی کمک کنیم  تا بیتوانیم شرایط خوبی را برای موفقیت ورزشکاران استان رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.