پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸

مصاحبه دکتر منصور روزدار با خبرنگار هنر قلم :

مصاحبه آقای دکتر روزدار در استان خوزستان

هدفگذاری امسال افزایش۳تا۵درصد بیمه ورزشی در استان است

به گزارش دفتر خوزستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،   رئیس هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم  گفت: از جامعه مردم و همه ی مسئولان ورزشی اعم از روسای ادارات، روسای هیات ها و مجموعه های فرهنگی ورزشی انتظار داریم ورزشکاران خود را تشویق به انجام بیمه ورزشی کنند و همچنین طبق هدف گذاری امسال فدراسیون تلاش داریم که افزایش۳تا۵درصدی بیمه شوندگان را در استان داشته باشیم.

دکتر منصور روزدار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم با بیان اینکه سال گذشته توانستیم آمار قبل از کرونا را رد کنیم اظهارکرد: حدود ۲۴۴ هزار ورزشکار سازمان یافته را داشته باشیم که آمار جدید و آمار قدرتمند بوده موید این است که مردم دوباره به طرف ورزش روی آوردند.

دکتر منصور روزدار افزود: انتظار ما این است که امسال بتوانیم بین ۳ تا ۵ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مطابق آن اهداف هدفگذاری‌های که فدراسیون و اداره ورزش جوانان دارند برسیم.

وی در خصوص بیشترین آسیب هایی که ورزشکار دچار می شوند گفت: بیشترین آسیب‌هایی که داریم معمولاً زانو هستند که بسیار شایع است مچ پا و به دنبال آن نیز آسیب‌های شانه بعد از آن آسیب‌های متفرقه مثل ستون فقرات یا دندانی می‌باشند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان خوزستان  ادامه داد: خوشبختانه با تمهیداتی که امسال فدراسیون در نظر گرفته و همچنین با توجه به مبالغ هزینه‌های درمانی که بسیار بالا رفته تقریباً می‌شود گفت: اکثریت هزینه‌های درمانی در ورزشکاران را پوشش داده می‌شود و این خبر خوب بود که ورزشکاران می‌توانند بدون دغدغه به کار درمانی خود بپردازند و هزینه‌های نسبتا کامل درمان خود را دریافت کنند.

دکتر روزدار تاکیدکرد: انتظار داریم که ارگان‌های ورزشی مسئولان ورزشی و همچنین روسای ادارات تربیت بدنی شهرستان‌ها باشگاه‌های فرهنگی ورزشی به بیمه ورزشی یا صندوق حمایت درمانی از ورزشکاران توجه داشته باشند و ورزشکاران خود را تشویق کنند که کار بیمه ورزشی خود را انجام دهند که ما شرمنده شان نشویم و ورزشکار آسیب می‌بیند و بیمه ورزشی ندارد و هزینه‌های سنگینی بر دوش او می‌افتد امکان دارد از محیط ورزش برای همیشه خداحافظی کند ولی اگر که بیمه را انجام داده باشد ما با فراغ بال می‌توانیم هزینه‌های درمانی‌اش را پرداخت کنیم و ورزشکار مجدد می‌تواند به محیط ورزشی برگردد.

وی گفت: انتظار از جامعه مردم و همه عزیزانی که فعالیت ورزشی دارند اکنون صدور کارت بیمه ورزشی و عضویت صندوق حمایت درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی شدن کار بسیار ساده است تنها کافی است به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کنند و به صورت بر خط کارهای پذیرش و ثبت نام و صدور کارت خود را انجام دهند هزینه بیمه بالا نیست و می‌توان با این هزینه ینی که پرداخت می‌کنند هزینه‌های هنگفت درمانی شان را پوشش دهند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان خوزستان : بااشاره به اینکه به مناسبت هفته تربیت بدنی پنجمین طرح سراسری ایستگاه تندرستی  در نمایشگاه تخصصی تربیت بدنی با عنوان(عزت و پیشرفت) در محل دائمی نمایشگاه به مدت سه روز ( ۲۴ لغایت ۲۶ مهرماه) برپا شد خاطرنشان کرد: در این غرفه به ۱۹۸ نفر خدماتی از جمله اندازه گیری فشارخون، قد، وزن، تست قند خون و مشاوره حرکات اصلاحی، مشاوره تغذیه ورزشی و مشاوره روانشناسی زیر نظر مسئولین کمیته هیات ارائه شد. همچنین  ورزشکاران و عموم مردم با خدمات هیات پزشکی ورزشی آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.