شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

دکتر نورالله زاده در تشریح عملکرد هیات پزشکی ورزشی اردبیل؛

آموزش ۱۵۰۰ نفر/ ۲ هزار ساعت پوشش پزشکی مسابقات

تشریح عملکرد سال 1402

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اردبیل عملکرد کمیته های مختلف این هیأت در سال۱۴۰۲ راتشریح کرد.

به گزارش دفتر اردبیل پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر کمال نوراله زاده گفت : در سال گذشته آمار ورزشکاران سازمان یافته استان به ۶۲  هزار و  ۵۴۵   نفر رسید که از این تعداد ۴۲ هزارو ۸۹۲ نفر را آقایان و ۱۹ هزارو ۶۵۳ نفر را بانوان شامل میشود و رشته های ورزشی به ترتیب فوتبال ،همگانی ،والیبال بیشترین آمار را داشتند .

وی از برگزاری دوره های آموزشی کارگاه آشنایی با نقش فعالیت بدنی مستمر و منظم، کارگاه آشنایی با روش های اصلاح سبک زندگی، کارگاه پیشگیری از آسیب های اسکلتی عضلانی زنان شاغل در محیط کار، کارگاه احیاء قلبی، کمکهای اولیه و تغذیه ورزشی،  کارگاه روانشناسی ورزشی، کارگاه " آگاه سازی و پیشگیری از بیماریهای شایع زنان"  و باحضور بیش از ۱۵۰۰ نفر را عملکرد آموزشی این هیات اعلام کرد.

دکتر نوراله زاده با اعلام اینکه کمیته مسابقات این هیات با کادر مجرب بیش از  ۲۰۰۰ ساعت مسابقات مختلف را پوشش پزشکی داده است، افزود: این کمیته   ۱۵۵۰ساعت مسابقات در بخش آقایان و   ۴۵۰   ساعت مسابقات در بخش بانوان را پوشش پزشکی داده است

وی همچنین عملکرد کمیته توانبخشی را ارائه۳۵۰۰جلسه خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی به ۷۸۰ورزشکار در مرکزفیزیوتراپی هیأت پزشکی ورزشی استان، شامل ۲۲۰۰جلسه فیزیوتراپی آقایان و ۱۳۰۰جلسه فیزیوتراپی بانوان برشمرد.

دکتر تصریح کرد :در بخش عملکرد ستادنظارت برسلامت اماکن ورزشی، تعداد بازرسیهای انجام شده شامل اولیه، ثانویه و ادواری را ۱۴۵ باشگاه که به ۲۵ باشگاه اخطار پلمپ و ۳ باشگاه پلمپ  شده است گفت تعامل با مسئولین و بازرسین امور باشگاههای اداره کل ورزش و جوانان  در جهت پیشبرد اهداف ستادنظارت از دیگر اقدامات این ستاد در سال گذشته است.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اردبیل  افزود: اهم اقدامات کمیته تغذیه و روان شناسی ارائه خدمات مشاور تغذیه به ۲۰۰نفرو ار ائه خدمات مشاوره روان شناسی به ۱۸۰ نفر از ورزشکاران استان در سال گذشته بوده است.

ایشان از صدور ۱۳۵۰ مورد گواهی صحت سلامت و معاینات ورزشی مختص به ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی خبر داد و معرفی  ۱۹  نفر از ورزشکاران آسیب دیده به فدراسیون پزشکی ورزشی جهت ادامه درمان از جمله فعالیت های کمیته درمان در سال گذشته اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.