پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴

در مجمع هیئت پزشکی ورزشی مازندران مطرح شد؛

دکتر غلامرضا نوروزی : ورزش مازندران نگین ورزش کشور و جهان است

دکتر گوهردهی : بیش از ۶۴ هزار نفر از جمعیت ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی درآمدند و از خدمات هیئت پزشکی بهره مند هستند و از این تعداد ۴۱ هزار نفر مرد و ۲۲ هزار نفر زن هستند.

بهروابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان مازندران  ، دکتر غلامرضا نوروزی ، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در نشست مجمع پزشکی ورزشی مازندران در ساری با بیان اینکه ورزش مازندران نگین ورزش کشور و جهان است، افزود: بسیاری از اردوهای ورزشی قبل از مسابقات برون مرزی و بین المللی در مازندران برگزار و پوشش پزشکی این اردوها به صورت مطلوب برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی ورزشی استان مازندران در حد ورزشکاران ملی و بین المللی باشد، گفت: مازندران قطب کشتی کشور و دنیا است و باید مسائل پزشکی ورزشکاران در استان انجام شود.
وی ادامه داد: امکانات موردنیاز پزشکی ورزشی مازندران در حال تقویت است و برای پوشش پزشکی مسابقات و اردوها نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.


ذکترغلامرضا نوروزی ،  با اظهار اینکه مازندران دو سال متوالی در رده اول هیئت‌های پزشکی ورزشی کشور قرار دارد، گفت: وجود تیم‌های مختلف ورزشی، ضرورت توجه بیشتر به استان را الزامی می‌سازد.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، چاقی و کم تحرکی بین دانش آموزان را سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌ها دانست و گفت: از طریق ورزش می‌توان بسیاری این بیماری‌ها را کنترل کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح کوچ در حوزه ورزش گفت: کمیته‌ای به نام دانش آموزی در هیئت پزشکی ورزشی تشکیل شده که متأسفانه استقبالی از آن نشده است.
وی دوپینگ، آنتی دوپینگ، تغذیه را از جمله دوره‌های آموزشی دانست که در فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می‌شود.

دکترحسن رنگرز ، مدیر کل اداره ورزش و جوانان مازندران هم در نشست مجمع عمومی هیات پزشکی ورزشی مازندران با بیان اینکه در شرایط کرونایی، هیات پزشکی ورزشی پیشقراول در بازدید از هیات‌ها و سالن‌های ورزشی بودند، افزود: این هیات همواره در کنار ورزشکاران بوده است.
وی با بیان اینکه هیات پزشکی ورزشی با قهرمانان ملی و کشوری همراهی کردند، گفت: مجموعه از عوامل در کسب موفقیت‌های ورزشی نقش آفرینی کرده اند.
وی با عنوان اینکه مازندران در شش ماه گذشته ۱۳۰ مدال در مسابقات بین المللی، قهرمانی آسیا، جهان و کشوری کسب کرده است، افزود: ۷۰ تیم استان در لیگ برتر و کشوری شرکت دارد.
دکتر رنگرز یادآور شد: ۱۰۰ ورزشکار و ۵۰ مربی در رشته‌های مختلف در اردوهای تیم ملی حضور دارند و مازندران در تمامی رده‌های لیگ برتری دارای نماینده است و در رقابت‌های المپیک از هفت نشان کسب شده، سه مدال مربوط به دلاوران مازندران بوده است.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ۲۵ درصد از طلاهای مسابقات کشتی جهان در نروژ مربوط به استان مازندران بوده است، گفت: رکوردهای مختلفی در این مسابقات شکسته شد و علی اکبر یوسفی پهلوان برای نخستین بار رشته سنگین وزن ایران را صاحب مدال طلا کرد.
وی یادآور شد: مأموریت هیات پزشکی ورزشی با جمعیت گسترده، سخت و سنگین است و مازندران افتخارات ملی کسب ولی اعتبارات استانی دریافت می‌کند.
۶۴ هزار ورزشکار مازندران بیمه هستند
دکتر فرزاد گوهردهی ،  رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران با اشاره به کسب رتبه اول این هیئت طی دو سال گذشته در کشور اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شده تا برخی فعالیت هیئت‌های ورزشی تحت الشعاع قرار گیرد.
وی ادامه داد: بیش از ۶۴ هزار نفر از جمعیت ورزشکاران تحت پوشش بیمه ورزشی درآمدند و از خدمات هیئت پزشکی بهره مند هستند و از این تعداد ۴۱ هزار نفر مرد و ۲۲ هزار نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه ۱۸۰ نفر از ورزشکاران سازمان یافته از خدمات درمانی هیئت پزشکی ورزشی بهره مند شدند، گفت: ۱۰۵ نفر از خدمات توانپزشکی و ۴۳ نفر خدمات روانشناسی بهره مند شدند.
رئیس هیات پزشکی ورزشی مازندران گفت: بالغ بر ۷۰۰ مسابقه ورزشی توسط هیئت پزشکی ورزشی پوشش داده شد وخوشبختانه مورد فوتی ناشی از آسیب‌های ورزشی در استان نداشتیم.
دکتر فرزاد گوهردهی ، رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران با بیان اینکه متأسفانه انگشت دست یکی از ورزشکاران دچار نقص شد، گفت: خدمات پزشکی شش نفر از ورزشکاران در خارج از استان انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.