سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

دکتر اسکویی تاکید کرد؛

ضرورت مصرف سالاد و کاهو برای ورزشکاران در ماه رمضان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قزوین گفت: مصرف کاهو و سالاد برای ورزشکاران روزه دار به منظور تامین آب بدن و کاهش احساس تشنگی در آنان ضروری است.

دکتر سید سعید اسکویی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا افزود: مصرف کاهو و سالاد در کنار آب و میوه در وعده سحری، بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز بدن را در ساعات روزه تامین می کند .


وی اظهار کرد: حفظ آب بدن در ماه مبارک رمضان برای ورزشکاران ضروری است چرا که پرداختن به تمرینات و فعالیت بدنی زیاد آب بدن را کم می کند و سلامت ورزشکاران را به خطر می اندازد .


رییس هیات پزشکی ورزشی استان قزوین با بیان اینکه ورزشکاران باید در وعده های سحری و افطار تغذیه کافی و مناسبی داشته باشند تا در طول روز از انرژی لازم برای پرداختن به تمرینات برخوردار باشند، گفت: از جمله بهترین منابع تامین انرژی که برای ورزشکاران بسیار مفید می باشد، خرما است .


وی همچنین از ورزشکاران خواست تا در ایام ماه مبارک رمضان و به منظور پیشگیری از ضعف جسمانی به مقدار کافی مواد غذایی پروتئین دار از جمله لبنیات،گوشت و سویا مصرف کنند .


این مسوول گفت: مصرف سرخ کردنی ها و شیرینی جاتی چون زولبیا و بامیه احساس تشنگی را با خود به همراه می آورد و برای بدن مناسب نیست بنابراین تا حد امکان نباید آنها را در وعده غذایی ورزشکاران و حتی افراد عادی گنجاند .


اسکویی توصیه کرد ورزشکاران در ایام ماه مبارک رمضان از تمرین پرفشار و سنگین بپرهیزند و در صورت امکان تمرین خود را در فضایی با دمای مناسب و یا زیر سایه انجام دهند تا آب بدن آنها کمتر تبخیر شود .


وی توصیه کرد تا ورزشکاران در صورت امکان پس از افطار تمرین کنند و در ادامه گفت: دو ساعت پس از صرف افطار بهترین زمان برای پرداختن به تمرینات ورزشی است .


اسکویی در پایان خاطرنشان کرد : پرداختن به ورزش در ماه مبارک رمضان به شرط درست ورزش کردن و رعایت توصیه های پزشکی نه تنها هیچ مشکلی ایجاد نمی کند بلکه برای سلامت بدن نیز مفید می باشد .


حدود 58 هزار نفر در استان قزوین در رشته های مختلف به طور مستمر به انجام تمرینات ورزشی می پردازند