دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

دکتر مدبر عملکرد هیات پزشکی ورزشی قزوین را تشریح کرد؛

عضویت ۶/۵ درصد جمعیت استان در کمیته خدمات درمانی/ ارائه مشاوره تغذیه به ۲۶۹ ورزشکار

دکتر مدبر

دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد سال ۱۴۰۲ این هیأت را تشریح کرد

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین ضمن اشاره به افزایش آمار ساماندهی ورزشکاران در سال ۱۴۰۲ گفت: این آمار ۸۹ هزار و ۹۸۲ ورزشکارمی باشد  که از این تعداد ۴۶ هزار و ۲۰ نفر آقا و ۴۳ هزار و ۹۶۲ نفر خانم بوده اند که این آمار بالای ۶/۵ درصد از آمار جمعیت استان را شامل می شود و آمار قابل قبولی به نظر می رسد.

وی در ادامه گفت: ۴۶۹ ورزشکار مصدوم (۱۲۱ خانم و ۳۴۸ آقا) به هیأت مراجعه و اسناد درمانی آنها جهت پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال شده است و ۵۴ ورزشکار (۹ خانم و ۴۵ آقا) نیز جهت معاینه مستقیم به فدراسیون معرفی شده اند. ۳۰۸۷ جلسه فیزیوتراپی (۲۲۲۷ جلسه آقایان و ۸۶۰ جلسه بانوان) به ۳۹۰ مصدوم ورزشی ( ۲۷۸ آقا و ۱۱۲ خانم) ارائه شده است.

دکتر مدبر در ادامه با اشاره به برگزاری دوره های ی آموزشی۱-  بازآموزی ماساژ ۲- پیش نیاز ماساژ  ۳- دوره اصلی ماساژ ورزشی ۴- کارگاه فوریتهای پزشکی و کارگاه تغذیه ورزشی برای ورزشکاران معلول استان  گفت: با مرکز فویتهای پزشکی و درمانگاه مهرگان تفاهم نامه همکاری در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و استفاده از خدمات درمانی منعقد شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به ارائه ۲۶۹ مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی که ۱۴۶ نفر آنها خانم و ۱۲۳ نفر آقا بوده­ اند، گفت: ۲۱۰۳ ساعت پوشش پزشکی مسابقات ورزشی (۶۴۸ ساعت بانوان و ۱۴۵۵ ساعت آقایان)، ۷۶۷ ساعت خدمات آمبولانس ، ۴۷۰ مورد ارائه خدمات آنالیز ترکیب بدن (۳۱۷ خانم و ۱۵۳ آقا)، ۳۸۹ مورد نظارت بر باشگاهها و اماکن ورزشی استان (۱۳۱ مورد در بخش آقایان و ۲۵۸ مورد در بخش بانوان ) و ۵۰۰ مورد خدمات ماساژ و کایروپراکتیک از اقدامات دیگر صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ بوده است. همچنین تمامی شهرستانها ی تابعه توسط  توسط رئیس و نمایندگان هیأت بازدید شده و جلسه هماهنگی جهت رفع مشکلات و موانع آن شهرستان برگزار شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.