دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

دکتر حق شناس اعلام کرد؛

ساماندهی بیش از 141 هزار ورزشکار در گیلان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گیلان آخرین آمار ثبت شده ورزشکاران سازمان یافته این استان در پایان سال 93 را بیش از 141 هزار نفر اعلام کرد

 دکتر محمد حق شناس در گفت وگو با سایت خبری هیأت اظهار کرد: آخرین آمار بیمه شدگان سازمان یافته استان گیلان در 1393 تعداد 141 هزارو 160 نفر است که از این تعداد87 هزار 878 نفر را آقایان و 53 هزارو 282 نفررا بانوان ورزشکار تشکیل می دهند.

دکتر حق شناس با اشاره به فعالیت هیات پزشکی ورزشی استان گیلان و ارائه خدمات متنوع به ورزشکاران استان گفت: در سال گذشته تلاش کردیم به بهترین شکل ممکن در خدمت ورزش استان باشیم ، گوشه ای از این خدمات ارائه شده رسیدگی به 400 نفر از ورزشکاران آسیب دیده استان و پرداخت بیش از یک میلیارد ریال هزینه درمان به آنها بوده است این در حالی است که هیئت در زمینه پوشش پزشکی، خدمات توانبخشی و مشاوره تغذیه و روانشناسی نیز هزینه بالایی برای ارائه خدمات به جامعه ورزش متقبل شده است.


وی خاطر نشان کرد:البته با توجه به اینکه همه سال تا پایان اردیبهشت سال جدید رسیدگی به اسناد ساله گذشته ادامه دارد، آمار ذکر شده در خصوص تعداد ورزشکاران آسیب دیده  و مبلغ پرداخت شده هنوز کاملا قطعی نمی باشد به این تعداد افزوده می شود.


دکتر حق شناس گفت: ارتقاء بخش فیزیوتراپی هیئت به تجهیزات جدید و مجهز کردن تعدادی از شهرستانها به سیستم رایانه ای از دیگر فعالیتهای هیئت در راستای بروز رسانی بوده است.


وی با اشاره به برگزاری 49 دوره آموزشی در سال 93 ،گفت : خوشبختانه کمیته اموزش هیات با برگزاری دوره های منظم آموزشی خود در استان در راستای بروز رسانی و ارتقاء اطلاعات ورزشکاران استان در زمینه  پزشکی ورزشی  نقش بزرگی را ایفا کرد.