یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت، روز جهانی زمین پاک مبارک باد

زمین پاک

در روز جهانی زمین پاک( ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت) به همه مردم دنیا یادآوری می شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و باید به فکر حفظ و نگهداری از آن باشند.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان گیلان پژوهشکده محیط زیست،روز جهانی زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا برگزار و به همه مردم روی زمین یادآوری می شود که نباید سیاره خود “زمین” را فراموش کنند و باید به فکر حفظ و نگهداری از آن باشند. این روز، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است. این رسمی بود که توسط فعال صلح یعنی جان مک‌کانل در سال ۱۹۶۹ در اجلاس یونسکو معرفی شد.
شعار هفته زمین پاک 1403 با عنوان «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، اعلام شد.
برخی از پیشنهاداتی که در جزوه سازمان ملل متحدبرای کمک به حفظ محیط زیست کره زمین آمده عبارت است از:
امور بانکی به صورت آنلاین انجام شود و از کاغذ کمتر برای امور بانکی استفاده شود.
استفاده از فرش در خانه ها می تواند به افزایش دمای خانه و در نتیجه کاهش مصرف انرژی کمک کند.
 به بازیافت پسماندهای غذایی کمک کنیم.
 گوشت، مرغ و ماهی کمتری مصرف کنیم (برای تهیه گوشت در مقایسه با گیاهان به منابع بیشتری احتیاج است)
خریدهای خود را به شکل برنامه ریزی شده انجام دهیم و فهرست خرید تهیه کنیم تا به به دام ترفندهای تجاری مورد استفاده ی فروشگاه ها برای خرید بیشتر نیفتیم.
برای حمل و نقل اولویت را به دوچرخه سواری، پیاده روی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بدهیم. استفاده از خودرو را به مواقعی که تعداد سرنشینان خودرو زیاد خواهد بود محدود کنیم.
از بطری و فنجان‌های یک بار مصرف برای آب و قهوه و چای استفاده نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.