یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

در حاشیه بازدید مشاور وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران از ایرنا

گرشاسبی: به دنبال اتمام 120پروژه نیمه تمام ورزشی در استان تهران هستیم

تهران - ایرنا- مشاور وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اینکه تهران و البرز فقیرترین استان ها از نظر میزان سرانه ورزشی به شمار می روند، گفت: سرانه ورزشی استان تهران تنها 42 سانتی متر مربع است.

حمیدرضا گرشاسبی روز شنبه در حاشیه بازدید از ایرنا در خصوص افزایش سرانه ورزشی استان تهران اظهارکرد: استان های دیگر با در نظر گرفتن مکان های ورزشی نظامی و امنیتی توانسته اند تا حدودی سرانه ورزشی خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی شهر تهران 34 تا 36 سانتی متر است، گفت: در مکاتباتی با ادارات نظامی و امنیتی داشته ایم درخواست داشته ایم تا آمار و مکان های ورزشی خود را در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران قرار دهند.
گرشاسبی با بیان اینکه تهران با فقر زمین مواجه است، گفت: به دنبال آن هستیم تا 120پروژه نیمه تمام ورزشی را در سطح استان به اتمام برسانیم تا این مشکلات را حل کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: پنج ورزشگاه پنج هزار نفری از پروژه های نیمه تمام ورزشی است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسند.
گرشاسبی اضافه کرد: با تکمیل این پروژه ها 10 سانتی متر مربع به فضای ورزشی استان تهران افزوده می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اینکه در صدد هستیم زمین هایی را در اطراف تهران بگیریم تا سرانه ورزشی استان تهران را بالا ببریم اظهارکرد: در این بخش ظلم و جفای بسیاری به شهر تهران شده و تمامی زمین های محلات به لحاظ گران شدن و ارزش افزوده به برج و ساختمان های مسکونی تغییر کاربری دادند.


 وی با اشاره به گسترش ورزش همگانی گفت: 10 درصد از فضای ورزشی همانند سال های گذشته صبح ها در اختیار علاقه مندان به ورزش قرار می گیرد .
مشاور وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران افزود: شهرداری توانسته تعداد زمین چمن مصنوعی را در پارک ها ایجاد کند.
گرشاسبی در خصوص علمی ورزش کردن نیز خاطر نشان کرد: ورزش علم است و اگر علاقه مندان به صورت علمی به ورزش نپردازند معضلات و مشکلاتی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

*افتتاح هفت زمین چمن مصنوعی تا شهریور ماه
گرشاسبی اضافه کرد: هفت زمین چمن مصنوعی در شهرستان های تهران در حال آماده سازی است.
وی ادامه داد: زمین های چمن مصنوعی در شهرستان های شهریار، ملارد، فیروزکوه، بهارستان و ورزشگاه بعثت تهران به بهره برداری می رسد.
گرشاسبی درباره اظهار نظر برخی از اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران که استفاده مکرر از زمین های چمن مصنوعی برای سلامتی مضر بوده و می تواند در دراز مدت منجر به بسیاری از بیماری ها از جمله ریوی و سرطان شود، گفت: در پیگیری های خود از سوی کارشناسان پزشکی این موضوع را احتمال می دهند، ولی با فعالیت ورزشی و ورود هوای پاک این عوارض از بین می رود.
وی گفت: به علت کمبود آب، راندمان اندک زمین های چمن در طول شبانه روز و نبود چاه های آب در نزدیکی زمین ها باعث شده تا از چمن مصنوعی استفاده کنیم.
*اختصاص یک سالن ورزشی برای بانوان ورزشکار تهرانی
مشاور وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در گذشته سالن های حجاب و بعثت در اختیار بانوان ورزشکار استان تهران بود، اظهارداشت: در صدد هستیم تا این سالن ها را دوباره در اختیار بانوان قرار دهیم.