چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

تهران میزبان سه رویداد مهم بین المللی پزشکی ورزشی

دکتر طاهری: توانمندی های علمی ایران را به دنیا معرفی می کنیم

اولین سمینار بین المللی توسعه همکاری های پزشکی- ورزشی ، سی و چهارمین کنگره بین المللیSITEMSH و سومین همایش پزشکی ورزشی در حالی طی روزهای 25 تا 27 آذرماه در تهران برگزار می شود که دکتر علی طاهری دبیر اجرایی این سمینارها را تبادل علمی و تبیین جایگاه دانش متخصصان کشورمان در عرصه بین الملل دانست.


به گزارش روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی استان تهران، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل فدراسیون پزشکی ورزشی ، دکتر طاهری با اشاره به اینکه این سمینارها که توسط انجمن پزشکان ورزشی ایران و همکاری چند نهاد از جمله فدراسیون پزشکی ورزشی در سالن همایش های بیمارستان فرهیختگان برگزار می شود ، اظهار کرد: سابقه برگزاری این کنگره بین المللی به حدود 12 سال پیش بر می گردد جایی که برای اولین بار پیشنهاد برگزاری دوره های پزشکی ویژه اسکی و ورزش های زمستانی را به فدراسیون جهانی اسکی ارائه دادیم و خوشبختانه به دنبال موافت صورت گرفته تاکنون 10 کنگره در قالب های مختلف در این زمینه برگزار شده است از طرفی با توجه به اینکه من عضو حوزه پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون جهانی اسکی هستم ، دو سال پیش در جریان سمینار آسیب های ورزشی که در اتریش برگزار شد، برای برگزاری این کنگره در تهران اعلام آمادگی کردیم و خوشبختانه این مهم نیز با موافقت آنها همراه شد.


 دکتر طاهری خاطر نشان کرد: این برای اولین بار است که یک کشور غیر اروپایی و آمریکایی میزبانی این کنگره را برعهده دارد بنابراین سعی خواهیم کرد از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل ممکن بهره ببریم تا ضمن برگزاری با شکوه سی و چهارمین کنگره نهایت بهره علمی و بین المللی را داشته باشیم.


 او افزود: در کنار این دو برنامه،فرصت را غنمیت شمردیم و برگزاری سومین همایش تخصصی پزشکی ورزشی را با موضوعات مرتبط این حوزه  در دستور کار قرار دادیم.


وی با بیان اینکه در این کنگره بالاترین امتیاز باز آموزی به شرکت کنندگان تعلق می گیرد، ادامه داد: علاوه بر 29 امتیاز بازآموزی از سازمان نظام پزشکی به عنوان بالاترین امتیاز ، 25 امتیاز بازآموزی هم از طرف اتحادیه اروپا و دانشگاه سالزبورگ اتریش به شرکت کنندگان اعطاء می شود.


دکتر طاهری تصریح کرد: در این کنگره 22 استاد بین المللی از کشورهای اروپایی حضور خواهند داشت ، روز نخست برنامه های ما به زبان فارسی و روزهای دوم و سوم به زبان انگلیسی خواهد بود.


 وی با بیان اینکه مهمانان خارجی چهارشنبه شب وارد تهران خواهند شد، گفت:برای برگزاری مراسم افتتاحیه هم که روز پنج شنبه خواهد بود از شماری از مقامات عالیرتبه کشوری هم دعوت به عمل آمده است.


دکتر طاهری در تشریح  اهداف برگزاری این سه برنامه علمی- آموزشی خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی ما حفظ و ارتقاء دانش پزشکی ورزشی و به روز کردن موضوعات مرتبط پزشکی ورزشی  و ارتقاء سطح سلامت جامعه است چرا که مباحث پزشکی ورزشی در ارتقاء سطح سلامت تاثیر مستیقم دارد از طرفی ما از این فرصت برای توسعه روابط بین المللی خود بهره خواهیم برد و با استفاده از حضور مهمان خارجی و اساتید بین المللی سعی خواهیم کرد به بهترین شکل ممکن توانمندی های علمی متخصصان ایران و دانشگاه های کشورمان را به دنیا معرفی کنیم.