پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

پوشش پزشکی بالغ بر یکهزار مسابقه ورزشی در مسابقات جنبش ورزش محلات اصفهان

پوشش پزشکی بالغ بر یکهزار مسابقه ورزشی در مسابقات جنبش ورزش محلات اصفهان

مسابقات جنبش ورزش محلات اصفهان از هفته اول اردیبهشت ماه و هم زمان با هفته نکوداشت اصفهان بهمدت نه ماه و دز سطح تمام محلات اصفهان برگزار میگردد.

 مسابقات جنبش ورزش محلات اصفهان از هفته اول اردیبهشت ماه و هم زمان با هفته نکوداشت اصفهان بهمدت نه ماه و دز سطح تمام محلات اصفهان برگزار میگردد. بر اساس تفاهم نامه انجام شده بین شهرداری اصفهان و هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان تمامی مسابقات تحت پوشش پزشکی هیات قرار خواهد گرفت. دکتر دانشور با بیان این مطلب افزود:شایان ذکر است که ده ها هزار نفر از بیمه ورزشی برخوردار خواهند شد. "علی حلاجیان" معاون طرح و برنامه سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز در مورد این طرح اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر اصفهان 199 محله دارد، این طرح قرار است در دل محلات برگزار شود و در خانواده‌ها نفوذ پیدا کند.
وی افزود: پیش از این، نشست‌های آموزشی با محور سلامت در مراکز ورزشی شهر برگزار شده است اما با محدویت‌هایی نظیر تعطیلی سانس‌ها و کم بودن مخاطبان روبه رو بود. ما قالبی ایجاد کرده‌ایم که این طرح در کانون‌های مذهبی و خانوادگی موجود در محلات اجرا شود.
حلاجیان گفت: هدف کلی این طرح، ترویج و توسعه ورزش شهروندی است. تشکیل و تقویت پایگاه‌های ورزشی آقایان و بانوان در محلات، آشنایی شهروندان با اهمیت، ضرورت و فواید ورزش، آموزش حرکات پایه ورزشی مثل پیاده‌روی و دویدن، آموزش حرکات اصلاحی، معرفی بیشتر مراکز ورزشی و استخرهای تحت پوشش شهرداری به شهروندان، اشتغال‌زایی برای کارشناسان و متخصصان علوم ورزشی و تعامل فعال با کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های ورزشی و دیگر اجتماعات خودگردان مردمی از اهداف اختصاصی این طرح است.
وی ادامه داد: این طرح تلفیقی از ورزش و آموزه‌های مذهبی است. با توجه به اینکه اصفهان بافت سنتی و مذهبی دارد، با این طرح تعامل فعالی بین مربیان و معتمدین محلی در دل محلات برقرار می‌شود که گام مهمی در جهت توسعه ورزش در محلات و جذب شهروندان به ورزش خواهد بود.
معاون طرح و برنامه سازمان ورزش شهرداری اصفهان تصریح کرد: این طرح در 5 جلسه شامل 3 جلسه تئوری و 2 جلسه عملی برگزار می‌شود. در جلسات تئوری نقش پیاده‌روی در سلامت، اصول تغذیه ورزشی، نحوه رفع مشکلات اسکلتی و ... آموزش داده می‌شود و 2 جلسه نیز شامل اجرای این موارد به صورت عملی در سطح بوستان‌ها و آب درمانی در استخر خواهد بود.
حلاجیان گفت: به دنبال این هستیم که فرهنگ و علم ورزش کردن را به مردم آموزش دهیم تا از این به بعد خودشان راهشان را پیدا کنند و ورزش را ادامه دهند. این طرح از همین هفته استارت می‌خورد و در دو ماه آینده به صورت آزمایشی در برخی پایگاه‌ها اجرا خواهد شد و در آینده به همه محلات شهر گسترش می‌یابد.