سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

دکتر دانشور در مصاحبه با سایت هیات اصفهان بیان کرد

طرح آموزش رايگان احياء و كمكهاي اوليه اجرا میشود

دبير هيات پزشكي ورزشي استان اصفهان با اشاره به برگزاري طرح آموزش رايگان احياء كمكهاي اوليه ، خاطرنشان ساخت :آموزش رايگان احياء كمكهاي اوليه وي‍‍ژه مربيان و ورزشكاران بر اساس نياز هر هيات و باشگاه از همين ماه جاري بصورت جداگانه مهمترين پارامتري است كه بايد مدنظر قرار گيرد و در صورت بروز حادثه و رخدادي كه پزشك يا پزشكيار حضور نداشته باشد ، زمان طلايي براي نجات مصدوم 3 تا 5 دقيقه است به همين دليل آگاهي مربيان و پزشكان مي تواند در هنگام بروز حوادث غيرقابل پيش بيني براي مصدوم حیاتی باشد

دبير هيات پزشكي ورزشي استان اصفهان با اشاره به برگزاري طرح آموزش رايگان احياء كمكهاي اوليه ، خاطرنشان ساخت :آموزش رايگان احياء كمكهاي اوليه وي‍‍ژه مربيان و ورزشكاران بر اساس نياز هر هيات و باشگاه از همين ماه جاري بصورت جداگانه مهمترين پارامتري است كه بايد مدنظر قرار گيرد و در صورت بروز حادثه و رخدادي كه پزشك يا پزشكيار حضور نداشته باشد ، زمان طلايي براي نجات مصدوم 3 تا 5 دقيقه است به همين دليل آگاهي مربيان و پزشكان مي تواند در هنگام بروز حوادث غيرقابل پيش بيني براي  مصدوم حیاتی باشد.


دكتر دانشور البته تاكيد كرد: در هر رويداد ورزشي بايد پزشك و آمبولانس حضور داشته باشند اما در هر صورت در يك جلسه تمرين يا هر رويدادي ممكن است حوادث غير قابل پيش بيني رخ دهد كه بر همين اساس هيات پزشكي ورزشي درصدد ارتقاء آگاهيهاي علمي و عملي اهالي ورزش است.


دبيرهيات اصفهان گفت :


اساسا" حادثه خبر نمي كند و شايد افراد آشنا به اصول كمكهاي اوليه بتوانند در شرايط خاص جان يك شهروند يا عضو خانواده خود را نجات بخشند.


دكتر دانشور در ادامه به باشگاههاي متخلف اشاره و گفت: گزارشي از باشگاههاي متخلف گردآوري شده و طي مكاتباتي به اداره كل ورزش و جوانان استان اصفهان اعلام شده چرا كه طبق نامه وزارت ورزش و جوانان ، نظارت بر سلامت اماكن ورزشي بر عهده فدراسيون پزشكي ورزشي و هياتهاي تابعه استان است از همين رو گزارشي از تخلفاتي كه صورت گرفته به اداره كل ورزش و جوانان بعنوان متولي ارائه شده و از آنجا كه آنها نيز دغدغه سلامت جامعه ورزش را دارند در راستاي بهبود اوضاع فضاهاي ورزشي انشاء اله ترتيب اثر داده خواهد شد.


دبير هيات پزشكي ورزشي استان اصفهان همچنين در بخش ديگري از اظهاراتش ، پيرامون سلامت دانش آموزان بيان كرد:


طرحي براي سلامت مدارس ورزش در فصل تابستان در مورد معاينات ورزشكارانشان همچنين در راستاي پوشش بيمه ايي ، بهداشتي و ايمني مكانهاي ورزشي آماده شده بود اما بنا به دلايل مختلف و علارغم آمادگي هيات پزشكي ورزشي استان اصفهان اجرايي نشد.


وي گفت : متولي ورزش استان، اداره كل ورزش و جوانان است و بايستي با همكاري هياتهاي محترم ، اداره كل از نام و نشان همه مدارس ورزشي مطلع مي باشد. ما نيز حسب وظيفه بر سلامت اين مدارس نظارت خواهيم كرد.


وي تاكيد كرد: آنچه در درجه اول اهميت قرارداد تامين سلامت ورزشكاران است به همين دليل مدارس ورزشي كه در فصل تابستان به فعاليت مي پردازند در صورتي كه داراي مجوز نباشند ، فعاليت آنها غير قانوني است و بايد فعاليتهاي آنها متوقف شود.


دکتر دانشور در پايان اين گفتگو از نقش رسانه هاي گروهي در راستاي اگاهسازي مردم به مواردي كه ارتقاء سطح سلامتي آنها را در پي دارد به نيكي ياد كرد و اظهار داشت : تعامل هيات پزشكي ورزشي استان اصفهان با رسانه ها به منظور افزايش آگاهي مواردي كه موجبات ارتقاء سطح سلامتي افراد با ورزش مي شود يا بهبود بيماريهاي كه با ورزش امكان پذير است و آگاهي در راستاي استفاده از مواد نيروزا ادامه خواهد داشت