یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

دوره آموزشی بازرسین اماکن ورزشی استان تهران در اداره کل

گل محمدی: بیمه ورزشی عامل تعیین کننده ورزشکاران سازمان یافته است

اولین روز دوره آموزشی بازرسین اماکن ورزشی، روز شنبه با حضور کلیه بازرسین ادارات ورزش و جوانان حوزه ها و شهرستان های تابعه استان تهران در سالن آمفی تئاتر اداره کل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی هیأت پزشکی ورزشی، این دوره توسط هیأت پزشکی ورزشی استان تهران با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد.


مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در دوره آموزشی بازرسین اماکن ورزشی استان گفت: در قوانین و آئین نامه ها کمبودی نداریم  و عمده کمبودها در بخش نظارت است .


رضا گل محمدی از بازرسین استان تهران درخواست کرد، به جای إعمال رفتاری پلیس مَآبانه هنگام بازرسی از اماکن ورزشی ، نقش مشاوری امین در ارزیابی عملکرد دستگاه خود را ایفا نموده و هدفی جز کمک به سالم سازی روند گردش کار خدمت رسانی به مردم در بخش اماکن در نظر نداشته باشند .


وی استان تهران را در معرض هجوم آسیب های نوظهور ورزش و محیط های ورزشی دانست و خطر این آسیب ها را در دنیای امروز ، بسیار قابل توجه تر از سال های گذشته عنوان کرد . آسیب هایی که اگر دیروز منحصر به اثرات سوء مکمل های نیروزا بود، امروز علاوه بر افزایش خطر در همان گستره ، ناهنجارهای دیگری چون سولاریوم ، ماساژهای غیر اصولی ، فعالیت های آرایشی بهداشتی و در یک جمله « هر فعالیتی در محیط ورزشی به غیر از فعالیت ورزشی » را نیز در بر گرفته است .


 مدیرکل ورزش و جوانان، اهمیت بازرسی در چنین شرایطی را زایدالوصف توصیف کرد و حذف بازرس های دوره ندیده از جمع بازرسین استان تهران را مورد تأکید قرار داد .


وی در ادامه سخنانش ، توجه مبرم به مسأله بیمه ورزشی را به عنوان عامل تعیین کننده ورزشکاران سازمان یافته ، نماد ارزش یابی دستگاه های ذیربط توصیف کرد  و گفت: در واگذاری های کمیسیون ماده 5، یکی از ارکان پزشکی ورزشی است.


در ادامه این دوره، حسن میرزاآقابیک معاون توسعه امور ورزش اداره کل پیرامون نحوه بازرسی از باشگاه ها و اماکن ورزشی سخن گفت و نکات مهمی را با بازرسان در خصوص وظیفه خطیرشان در راستای سلامت جامعه و ورزش، درمیان گذاشت.


سخنران دیگر این دوره، یونسی از کارشناس حقوقی بود که در مورد حقوق ورزشی هنگام بازدید از باشگاه ها و اماکن ورزشی، تذکرات ارزشمندی را  ارائه داد و در ادامه، دکتر نادری بازرس وزارت بهداشت و درمان، پیرامون آشنایی با الزامات بهداشتی ایمنی باشگاه ها و بهداشت محیط، نکات کلیدی و مهمی را با بازرسان درمیان گذاشت.


همچنین در روز اول دوره آموزشی بازرسین اماکن ورزشی، جعفری کاری دبیر کمیسیون ماده 5 اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از نحوه صدور و چگونگی تمدید مجوز باشگاه ها » گفت.