چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران:

ورزشکاران بدون مشاوره هیچ گونه مواد دارویی مصرف نکنند

دکتر نوروزی

دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی خواست نسبت به استفاده از هر گونه مواد دارویی، مکمل و حتی تزریقات احتیاط لازم را به عمل آورند.

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی پزشکی ورزشی ایران  دکتر غلامرضا نوروزی گفت: از تمام ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی درخواست داریم که نسبت به استفاده از هر گونه مواد دارویی، مکمل و حتی تزریقات احتیاط لازم را به عمل آورند و قبل از مصرف هر نوع مکمل یا دارویی با کادر پزشکی هماهنگ باشند تا مشکلی برای آنها در جریان بازیها پیش نیاید.

وی با اشاره به اعزام ۱۷ پزشک و فیزیوتراپ به جاکارتا اظهار کرد: کادر پزشکی در دو گروه عازم بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا می‌شود که گروه اول در قالب ۴ پزشک و فیزیوتراپ چند روز پیش راهی بازیهای آسیایی شدند و در پالمبانگ مستقر شدند و ۱۳ نفر دیگر عازم جاکارتا شدند.

وی با اشاره به انجام ۲۰۰ نمونه تست دوپینگ از ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا، افزود: این نمونه‌ها خارج از مسابقات از ورزشکاران گرفته شد که خوشبختانه نتایج منفی بود. همچنین تلاش کردیم از رشته‌هایی همچون وزنه‌برداری، دوومیدانی، قایقرانی، کشتی، تکواندو، کبدی، جودو، دوچرخه‌سواری، تیروکمان و... که شانس زیادی برای کسب مدال در بازی های آسیایی دارند، نمونه‌های بیشتری گرفته شود تا کاروان پاکی را عازم جاکارتا کنیم.

دکتر نوروزی همچنین در ارزیابی از وضعیت ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی براساس معاینات تحصصی صورت گرفته از آنها گفت: در جریان انجام معاینات تخصصی و تشکیل پرونده سلامت برای ورزشکاران اعزامی به بازیهای آسیایی، ۳نفر از زنان ورزشکار در رشته‌های دوچرخه سواری، کبدی و تکواندو به دلیل مصدومیت از لیست ورزشکاران اعزامی به این بازیها حذف شدند و مابقی ورزشکاران مشکل خاصی برای حضور در این مسابقات نداشتند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.