سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

دکتر محمدی:

تنها فدراسیون پزشکی ورزشی می‌تواند مجوز تأسیس مرکز ماساژ ورزشی صادر کند

ستاد نظارت اصفهان

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: تنها فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز به صدور مجوز برای تأسیس مراکز ماساژ ورزشی و حرکات اصلاحی است و تأسیس این مراکز شرایط خاصی دارد.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی اصفهان، دکتر مهدی محمدی دبیر هیات و سرناظر استانی نظارت بر اماکن ورزشی در دوره آموزش ناظران ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی استان اظهار داشت: یکی از مشکلات بازرسان در مراجعه به باشگاه‌ها نداشتن حکم یا کارت شناسایی است که تلاش داریم با ارسال نمونه حکم واحد فدراسیون پزشکی ورزشی به هیات‌ها و ادارات ورزش استان اصفهان این مشکل را رفع کنیم.

وی با اشاره به ملزم بودن تمام مراجعه‌کنندگان به باشگاه‌ها برای داشتن کارت بیمه ورزشی، افزود: بیمه ورزشی اولویت نخست ما است که ارائه و کنترل آن وظیفه متقابل مراجعه‌کنندگان و مدیران باشگاه‌ها است. بازرسان باید در هر باشگاه به صورت رندوم کارت  ورزشکاران را کنترل کرده و آن را با لیست ثبت‌شده در باشگاه مطابقت دهند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از باشگاه‌های استان را باشگاه‌های بدنسازی تشکیل می‌دهد، ادامه داد: اولویت بعدی ایمنی و استاندارد بودن چیدمان دستگاه‌های باشگاه‌های بدنسازی است و مقرر شد با اضافه شدن بازرسانی از هیات بدنسازی استان بر این امر نظارت بیشتری صورت گیرد.

 دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان به بهداشت اماکن ورزشی و معضل فروش مکمل‌ها اشاره کرد و گفت: فروش و تجویز هر گونه مکمل ورزشی اعم از مجاز یا غیرمجاز به طور کلی در باشگاه‌ها ممنوع است و تنها داروخانه‌ها مجاز به ارائه این محصولات هستند.

محمدی با اشاره به غفلت برخی بازرسان شهرستان‌های استان در دادن اخطار به باشگاه‌های متخلف تصریح کرد: پس از بازرسی اولیه اگر مشکلی در باشگاه وجود داشته باشد، علاوه بر اینکه مشمول بازرسی ثانویه می‌شود اخطار ۲۱ روزه نیز دریافت می‌کند و مسئول باشگاه ۲۱ روز زمان دارد تا آن مشکل را رفع کند. در صورت عدم رفع مشکل در بازرسی ثانویه، اخطار ۱۰ روزه داده شده و تعهد کتبی گرفته می‌شود و اگر باشگاهی به تعهد پایبند نبود، پلمب می‌شود؛ بنابراین بازرسان باید اخطارها را جدی بگیرند.

وی به شرایط تأسیس مراکز ماساژ ورزشی و حرکات اصلاحی اشاره کرد و بیان داشت: تنها فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز به صدور مجوز برای تأسیس این مراکز است. این مراکز حتماً باید پروانه باشگاه داشته باشند، یک پزشک عمومی که دوره پزشک تیم فدراسیون را گذرانده است به عنوان مسئول فنی به کار گیرد و ماسورها نیز باید دارای گواهی دوره ماساژ ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی باشند. همچنین مربی حرکات اصلاحی باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد حرکات اصلاحی باشد.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان ادامه داد: همان‌طور که ماسورهای آموزش‌دیده از طرف فدراسیون پزشکی ورزشی مجاز به ارائه خدمات ماساژ زیبایی نیستند، دانش‌آموختگان فنی و حرفه‌ای نیز نمی‌توانند خدمات ماساژ ورزشی ارائه دهند.

دکتر محمدی با بیان اینکه هیچ بیمه‌ای مانند بیمه مسئولیت نمی‌تواند جایگزین بیمه ورزشی شود، گفت: بازرسان حتماً باید درباره داشتن بیمه ورزشی سخت‌گیری کنند. تعرفه صدور کارت بیمه ورزشی برای یک سال تنها ۱۵ هزار تومان است که رقم ناچیزی محسوب می‌شود. بیمه مسئولیت در بسیاری از موارد آسیب‌های ورزشی را شامل نمی‌شود و ورزشکاری که بیمه ورزشی نداشته باشد با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.