دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

دبیر هیات پزشکی ورزشی قم:

در اماکن ورزشی نظارت دقیق خواهیم داشت

جلسه مدیر کل استان قم

دبیر هیات پزشکی ورزشی قم گفت: برای مراقبت از سلامت اماکن ورزشی و ورزشکاران با آموزش، نظارت و بازرسی فعالانه ورود می کنیم.

به گزارش دفتر استان قم، پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمد شهیدی دبیر هیات پزشکی ورزشی استان قم پس از شرکت در جلسه ستاد کروناویروس اداره کل ورزش و جوانان استان و دیدار با مدیر کل گفت: با هدف صیانت از بهداشت و سلامت اماکن ورزشی و ورزشکاران، هیات پزشکی ورزشی استان با بهره گیری از تمام ظرفیت های علمی و اجرایی خود در کنار اداره کل ورزش و جوانان برای بازگشایی اماکن ورزشی آماده است.

وی با اشاره به این که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در اماکن ورزشی می تواند در شیوع ویروس کرونا نقش مهمی داشته باشد، افزود: کمیته مقابله با کرونا ویروس این هیات به همه مدیران مجموعه ها و باشگاه های ورزشی استان که مجوز بازگشایی  اخذ نموده اند ابلاغ کرده است که برای امضای فرم تعهدنامه  و دریافت پکیج های آموزشی  به هیات پزشکی ورزشی مراجعه کنند.

وی با  تاکید بر اجرای دقیق دستورالعمل های فدراسیون پزشکی ورزشی نسبت به بازگشایی اماکن ورزشی پیش از مراجعه به هیات پزشکی ورزشی، به مدیران باشگاه ها و مجموعه های ورزشی هشدار داد.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان قم در ادامه افزود: شهروندان و ورزشکاران مطمئن باشند هیات پزشکی ورزشی نسبت به سلامت آنان و رعایت بهداشت در اماکن ورزشی حساسیت دارد و ضمن بازرسی مستمر و برخورد قانونی با هرگونه سهل انگاری احتمالی، نسبت به گزارش های واصله از سوی مردم نیز اقدام خواهد کرد.

دکتر شهیدی در خاتمه گفت :مدیران باشگاه ها و اماکن ورزشی برای بازگشایی اماکن خود باید نکات ذیل را رعایت کنند:

۱-  ثبت نام در سامانه  salamat.gov.ir  وزارت بهداشت

۲- مطالعه کامل دستورالعمل بازگشایی اماکن ورزشی پس از کرونا شامل: جدول فرم تاییدیه بهداشتی، فرم تعهدنامه مدیر باشگاه، فرم خوداظهاری و فرم غربالگری

 در حال حاضر امکان فعالیت ۳۰ رشته طبق دستورالعمل شماره ۱۳ ستاد مقابله با کرونا امکان‌پذیر است و سایر رشته‌ها باید منتظر ابلاغ جدید این ستاد باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.