یکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

دکتر کاویانی در گفت گو با ایرنا؛

بیش از ۵۰ هزار ورزشکار در قم مشغول به فعالیت هستند

مجید رضا کاویانی

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم گفت: تعداد ورزشکاران سازمان یافته قم از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ هزار و ۲۵۰ نفر است که در تلاش هستیم که عضویت در کمیته خدمات درمانی را تا پایان سال افزایش قابل چشمگیری دهیم.

دکتر مجید رضا کاویانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از کل بیمه شدگان ورزشی استان قم در این مدت، ۲۹ هزار و ۳۰۴ نفر مرد و ۱۹ هزار و ۴۰۷ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: جمع کل بیمه شدگان ورزشی استان قم از ابتدای امسال تا نیمه دی ماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج هزار و ۲۷۰ نفر افزایش یافته است.

کاویانی افزود: کل بیمه شدگان ورزشی استان قم در سال گذشته، ۵۲ هزار و ۲۷۲ نفر بودند که ۳۴ هزار و ۵۴۵ نفر از مردان و ۱۷ هزار و ۸۲۷ نفر از زنان ورزشکار را شامل می شد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان قم در ادامه در پاسخ به این سوال که پرطرفدارترین ورزش در بین مردان در استان که بیشترین فراوانی بیمه شده ورزشی را دارد کدام رشته است ابراز داشت: هیات هایی که بیشترین فراوانی بیمه شدگان ورزشی(مجموع آقایان و بانوان) را داشته اند شامل هیات فوتبال با ۹ هزار و ۲۲۷ نفر بیمه شده، ژیمناستیک با چهار هزار و ۶۱۵ نفر بیمه شده و آمادگی جسمانی با چهار هزار و ۱۵۶ نفر بیمه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین بیمه شدگان ورزشی در ورزش بانوان در چه رشته هایی است ابراز داشت: آمادگی جسمانی با سه هزار و ۱۷۷ نفر، ژیمناستیک با ۲ هزار و ۴۴۰ نفر و تکواندو با یک هزار و ۹۸۲ نفر، بیشترین بیمه شده ورزشی را در بین بانوان دارند.

کاویانی افزود: بیشترین آسیب وارد شده به ورزشکاران این استان در سال جاری را آسیب های وارده به زانو تشکیل داده است.

وی بیان داشت: آسیب وارده به زانو یکی از پر تکرار ترین آسیب های ورزشی به ورزشکاران محسوب می شود و در رشته هایی چون فوتبال یا فوتسال این آسیب زیاد دیده می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.