پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷

احمد باقری مقدم:

۱۴ باشگاه برای پلمب به اداره کل ورزش معرفی شده اند/احتمال ادامه تعطیلی باشگاه ها وجود دارد

باشگاه ورزشی

رییس ستاد کرونا در ورزش اصفهان گفت: ۱۴باشگاه ورزشی بخاطر عدم رعایت پروتکل ها پلمپ شده اند،فرقی بین ورزش های فضای باز و بسته نیست همه باشگاه ها باید تعطیل شوند.

احمد باقری مقدم در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص تعطیلی یک هفته‌ای باشگاه‌های ورزشی در سطح استان، اظهار کرد: این تعطیلی از سمت ستاد کرونا استان بوده بوده و بدلیل اینکه هیئت پزشکی ورزشی، ستاد کرونا در ورزش است موظف به رعایت کامل و بازرسی باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها هستیم.

باقری مقدم با اشاره به وضعیت نابسامان کرونا و احتمال تمدید تعطیلی باشگاه‌ها، تصریح کرد: به طور شفاهی خبر تمدید تعطیلی هفته آینده اعلام شده اما هنوز نامه‌ای مبنی بر ادامه دار بودن تعطیلی هفته آینده از سمت ستاد کرونای استان و اداره کل دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: به دلیل اینکه این تعطیلی‌ها از سمت ستاد مقابله با کرونایاستان است فرقی بین ورزش‌ها وجود ندارد و با وجود اینکه ورزش‌هایی مثل تنیس در فضای باز از خطر پایینی برخوردار است و تمام باشگاه‌ها باید تعطیل شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به وضعیت حاد کرونا در کشور، گفت: وضعیت کشور مناسب نیست و وضعیت استان بسیار حاد است. ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است و باید بیشتر از قبل رعایت کرد و به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توجه ویژه‌ای کرد.

وی با تاکید بر لزوم ورزش برای افراد در شرایط کرونا، افزود: باشگاه‌های ورزشی مکانی پرخطر برای انتشار ویروس کرونا به شمار می‌رود. در این شرایط هر خانه یک باشگاه ورزشی است. افراد در خانه می‌توانند ورزش‌های کششی، قدرتی و تمرین با کش‌های ورزشی را انجام هند. ورزش کردن ایمنی بدن را بالا برده و از افسردگی جلوگیری کرده و فشارهای روانی را کاهش می‌دهد.
باقری مقدم در خصوص تست کرونای ورزشکاران، اظهار کرد: ورزشکاران باید هر ده روز یک بار تست پی سی آر انجام دهند. فرم‌های خود اظهاری بسیار مهم و کمک کننده‌اند زیرا ۳۰ تا ۴۰ درصد تست‌ها جواب منفی کاذب می‌دهند و با اینکه شخص به کرونا مبتلا است جواب تست منفی می‌شود.

رئیس ستاد کرونا در ورزش استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در شش ماهه اول سال، تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۵۲ مورد بازرسی گشت زنی ،۱۰۲۴ مورد بازرسی اولیه و ۵۵ مورد بازرسی ثانویه در سطح استان انجام داده‌ایم. در شهرستان اصفهان ۵۳۲ بازرسی اولیه و ۲۶ مورد بازرسی ثانویه داشته‌ایم.

وی ادامه داد :۱۷۸ تذکر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به باشگاه‌ها داده شده که از این بین ۴۴ مورد اخطار به صورت کتبی به باشگاه داران ابلاغ شده است.

۲۶۸ مورد عدم بیمه ورزشکاران وجود داشته که ۱۳۷ اخطار کتبی صادر شده و ۱۷۲ مورد تخلف در جواز فعالیت وجود داشته که ۴۶ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

باقری مقدم با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها از سمت باشگاه‌ها، گفت: در سطح شهرستان ۱۴ باشگاه تخلف داشته‌اند و برای پلمپ به اداره کل ورزش و جوانان معرفی شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.