چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱

روابط عمومی قلب تپنده سازمان

نوید عبدالهی فرد

روابط عمومی(Public Relations) یا همان PR، به علم و هنر سازماندهی و هدایت گردش و تبادل اطلاعات میان یک سازمان با سازمان های دیگر و عموم جامعه اطلاق می شود. هر سازمانی که در تعاملات درونی و بیرونی خود با افکار و نظرات آحاد مردم سر و کار دارد نیازمند ارائه تصویری روشن از ماموریت و اهداف خود به آنان است و روابط عمومی به منزله پیشانی کالبد یک سازمان نقشی خطیر و کاربردی در ایفای این نقش دارد. روابط عمومی بسان یک منتقد اندیشه ورز و خردگرا باید به ریشه یابی و رفع مشکلات موجود در سازمان پرداخته و نقایص و ضعف های حاکم بر روابط درون و برون سازمانی را با ریزبینی و تحلیل دقیق و منطقی واکاوی نموده و بدین ترتیب بستر لازم را جهت رشد و تعالی سازمان در سطح جامعه فراهم آورد. در واقع روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی راهبردی است که سرنوشت و آینده یک سازمان به کیفیت و سطح روابط آن با سایر نهادها و افکارعمومی جامعه گره خورده است. لذا، در قرن بیست و یکم، عصر انفجار اطلاعات و رشد روز افزون دهکده جهانی جا دارد مدیران ارشد هر سازمان با اهتمام ویژه به اهمیت جایگاه و ضرورت چنین واحد سازمانی در پیشبرد برنامه های استراتژیک وعملیاتی خود با تخصیص بودجه مناسب و به کارگیری متخصصان فرهیخته این امر درب های رکود و واپس ماندگی مجموعه خود را برای همیشه بسته و به افق های روشن ارتقا و پیشرفت با استفاده بهینه از توان بالقوه واحد روابط عمومی روی آورند.

نوید عبدالهی فرد مسئول کمیته روابط عمومی و فرهنگی هیات پزشکی ورزشی فارس

روابط عمومی قلب تپنده سازمان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.