یکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

در بالاترین سطح کیفی؛

دوره آموزشی آب درمانی ویژه بانوان در کرمانشاه برگزار شد

با توجه به رسالت اصلی نهاد متولی سلامت ورزش کشور مبنی بر ارتقاء سطح سلامت جامعه و آموزش مربیان و ورزشکاران با هدف فراهم نمودن امکان دسترسی ورزشکاران اعم از همگانی و قهرمانی به خدمات پزشکی ورزشی دوره آب درمانی ویژه بانوان در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه ، این دوره آموزشی که بر اساس تقویم آموزشی کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون برنامه ریزی و برپا شد، شرکت کنندگان با آخرین سرفصل های آموزشی روز در قالب کارگاه تئوری و عملی آشنا شدند.


سارا جمهوری مدرس دوره در گفت و گویی به سطح مطلوب و مناسب دوره به لحاظ شرایط برگزاری و غربال گری مناسب به لحاظ سهولت در امر آموزش به شرکت کنندگان اشاره کرد و اظهار داشت : در این دوره آموزشی در کارگاه عملی علاوه بر ارائه پروتکل های درمانی جهت آسیب های عضلانی، اسکلتی، ارتوپدی، بیماریهای عصبی، فقر حرکتی، مباحثی به صورت عملی در خصوص تمرینات اندام فوقانی و تحتانی با تاکید بر فعالیت هایی که ارتقاء تحرک و کارایی عضلات می شود نیز ارائه شد.


وی افزود : در ادامه کارگاه عملی آشنایی با تجهیزات در محیط استخر، تمرینات نروماسکولار  و CORE و سایر تمرینات برگزار شد و در پایان از شرکت کنندگان آزمون تئوری و عملی گرفته شد.


این مدرس هیدروتراپی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت : در بخش تئوری دوره نیز از مقدمات و تعاریف ، اصول نسخه ورزشی و ارزیابی جهت نوشتن بررسی های لازم قبل از شروع ورزش، تمرینات کاردیوواسکولار و سایر مباحث مرتبط به صورت کامل تدریس شد.


جمهوری آموزش آب درمانی را بخشی از سیکل درمان در حوزه پزشکی ورزشی خواند و تاکید کرد : شرکت کنندگان علاوه بر کسب آموزش های لازم در این حوزه با هماهنگی سایر متخصصین می توانند ورزشکاران را در تمامی سطوح اعم از همگانی و قهرمانی به صورت صحیح هدایت نمایند و امکان بهبود آسیب های مطروحه را تسریع ببخشند.


قابل ذکر است در این دوره آموزشی که 12 ام و 13 ام آذر ماه در محل مجموعه فرهنگی ورزشی قمربنی هاشم ( ع ) برگزار شد به دلیل محدودیت ثبت نام کلاس تعداد 40 نفر شرکت کننده از استانهای کرمانشاه، همدان، کردستان، لرستان و خوزستان بر اساس اولویت پیش ثبت نام انجام شده حضور داشتند که بر اساس اعلام کمیته آموزش فدراسیون برای سایر متقاضیان نیز در دو بخش آقایان و بانوان مجدداً دوره هیدروتراپی برگزار می شود.


لطفا برای مشاهده گزارش تصویری کلیک فرمایید