پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

بهترین غذاهای چربی سوز

تغذیه

مواد غذایی زیر از طریق افزایش احساس سیری باعث کاهش کالری دریافتی می شوند. کاهش کالری دریافتی باعث سوختن چربی ها برای تامین نیازهای انرژی بدن می شود.

  • ماست: ماست معده را دیر تر تخلیه می کند و باعث می شود فرد دیرتر احساس گرسنگی کند. برای هضم پروتئین هایی مثل ماست، نسبت به کربوهیدرات ها انرژی بیشتری مصرف می شود. بنابراین از ماست های کم چرب بیشتر استفاده کنید.
  • دارچین: برخی مطالعات نشان می دهد دارچین باعث تثبیت سطح قند خون می شود. از این طریق می تواند اشتها را مهار کند، به خصوص در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲.
  • فلفل قرمز: فلفل قرمز حاوی ماده ای به نام کاپسایسین می باشد. کاپسایسین، اشتها را مهار می کند و متابولیسم را به طور مختصر در کوتاه مدت، افزایش می دهد. بنابراین اثر زیادی روی وزن ندارد.
  • چای سبز: مطالعات متعدد نشان می دهد چای سبز ممکن است با تحریک بدن برای سوزاندن چربی ها به کاهش وزن کمک کند. چای سبز حاوی کاتچین است، کاتچین روی سوخت و ساز بدن تاثیر می گذارد.
  • گریپ فروت: گریپ فروت خاصیت جادویی چربی سوز ندارد، اما می تواند به شما کمک کند با کالری کمتر احساس سیری کنید. فیبر محلول در گریپ فروت هضم نمی شود بنابراین یک لیوان گریپ فروت قبل از غذا، باعث کاهش کالری دریافتی می شود.
  • هندوانه: غنی از آب است و باعث احساس سیری زودرس می شود. بسیاری از سبزی ها و میوه ها این خاصیت را دارند. همچنین کم کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند.
  • سیب و گلابی: حاوی آب و فیبر زیادی هستند و باعث تاخیر در احساس گرسنگی می شوند. میوه ها نسبت به آب میوه ها ارجحیت دارند، زیرا جویدن نسبت به نوشیدن باعث مصرف انرژی بیشتری می شود.
  • انگور: یک فنجان انگورکالری مشابه کشمش دارد اما انگور نسبت به کشمش باعث سیری بیشتری می شود.
  • توت ها: غنی از آنتی اکسیدان، فیبر و آب هستند. وقتی در پخت کیک ها از توت استفاده شود، کالری کیک کاهش می یابد.
  • سبزیجات خام: سبزیجات خام به عنوان میان وعده بسیار مفید هستند. علاوه بر کاهش کالری دریافتی، باعث کاهش احساس گرسنگی و افزایش آب دریافتی می شوند.
  • تخم مرغ: یک عدد تخم مرغ فقط ۷۵ کالری و ۷ گرم پروتئین دارد.
  • قهوه: اعث تحریک متابولیسم و کاهش وزن به مقدار کم می شود.
  • جو دوسر: جو دوسر غنی از فیبر و مقدار زیادی آب است و باعث احساس سیری و کاهش کالری دریافتی می شود.
  • ذرت بوداده بدون شکر و روغن: حجم زیاد و کالری کمی دارد.
  • شیر کم چرب: معده را دیر تر تخلیه می کند و باعث افزایش احساس سیری می شود.
  • گوشت کم چرب: حاوی پروتئین است و علاوه بر طولانی کردن احساس سیری باعث مصرف کالری بیشتر برای هضم و جذب می شود. مرغ بدون پوست نسبت به سایر گوشت ها، چربی کمتری دارد.
  • ماهی: اغلب ماهی ها چربی کمی داند. ماهی های چرب حاوی امگا ۳ هستند و باعث سلامتی قلب و عروق می شوند.
  • لوبیاها: غنی از پروتئین و فیبر هستند. همچنین لوبیا ها کالری کمی دارند.

سارا مرادی کارشناس ارشد تغذیه و مسوول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه

 منبع  : http://www.webmd.com/diet/ss/slideshow-fat-fighting-foods

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.