یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

آغاز طرح جدید بازرسی از اماکن ورزشی/با متخلفان و خاطیان برخورد می شود

نظارت

امکان نظارت مردمی بر باشگاه های ورزشی فراهم شده است/اماکن واگذار شده در قالب ماده 88 باید قانونمند فعالیت کنند

نشست هماهنگی ناظرین ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی استان کرمانشاه به منظور تقویت ساز و کارهای حمایتی و نظارتی برای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات در باشگاه های بخش دولتی و خصوص، امروز یکشنبه در سالن جلسات شهید هادیان برگزار شد.

به گزارش دفتر کرمانشاه پایگاه خبری تحلیلی فدراسیون پزشکی ورزشی؛ قباد بیگلری سرناظر استانی ستاد نظارت بر اماکن ورزشی در این جلسه ک ناظرین ورزش و جوانان هیأت های استانی نیز حضور داشتند؛ اظهار داشت: طرح جدید بازرسی از اماکن دولتی (دستگاه های اجرایی و مراکز علمی و دانشگاهی)، باشگاه های خصوصی و اماکن واگذار شده در قالب ماده 88 از هفته آینده آغاز می شود.

بیگلری، هدف از اجرای این طرح را حفظ و ارتقای سلامت ورزشکاران و ایجاد محیطی امن و سالم برای فعالیت بدنی، ورزشی و نشاط آور ذکر کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد. 
وی سامانه تحت وب نظارت مردمی به آدرس
nezarat.ifsm.ir را ابزاری بسیار کارآمد برای ارتباط و نظارت مستقیم مردم بر باشگاه های ورزشی معرفی کرد و گفت؛ در این سامانه تحت مدیریت فدراسیون پزشکی ورزشی امکان ارائه شکایات و درخواست تشویق برای باشگاههای ورزشی فراهم شده و مردم می توانند از  اقدامات و از نتایج امور مطلع شوند.
سرناظر استانی ستاد نظارت بر اماکن ورزشی کرمانشاه یادآور شد: بر این اساس آحاد جامعه ورزش می‌توانند جهت ارائه نظرات و پیشنهادات به منظور برخورد، اصلاح، تشویق و تنبیه باشگاه های ورزشی از طریق سامانه ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی اقدام با مسوولین به صورت مستقیم ارتباط برقرار نمایند.
بیگلری لزوم انجام بازرسی مستمر و مداوم به منظور اجرای دقیق ضوابط و مقررات قانونی مرتبط با فعالیت اماکن ورزشی را خاطرنشان ساخت و گفت: در نشست توجیهی آموزشی امروز فرآیندها و اولویت های طرح جدید برای ناظرین تشریح شد و این اقدام با رویکرد پیشگیری، اطلاع رسانی و راهنمایی، اصلاح و بهبود آموزش محور، تشویق، تنبیه انضباطی و در نهایت برخورد جدی  با متخلفین در حوزه سلامت ورزشکاران انجام می شود. 
وی افزود : اماکن دولتی متعلق به دستگاه های اجرایی، مراکز علمی و دانشگاهی و آموزش و پرورش از این طرح مستثنی نیستند و ضمن اجرای دقیق قوانین، مصوبات، ضوابط و مقررات، آیین نامه و دستورالعمل‌های کمیسیون ماده 5 وزرات ورزش و جوانان، فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و ستاد نظارت بر فعالیت باشگاه های ورزشی به بهبود خدمات به مراجعین و توسعه ورزش کمک کنند.
گفتنی است باشگاههای ورزشی جهت آگاهی از استانداردهای تدوین شده، انجام همکاری و رفع مشکلات موجود می توانند قبل از حضور ناظرین ستاد نظارت به امور باشگاه‌های شهرستان محل فعالیت یا هیأت پزشکی ورزشی مراجعه و یا از طریق وبگاه و کانال های اطلاع رسانی مشاوره های لازم را اخذ نمایند. 
قابل ذکر است کارگاه آموزشی ویژه ناظرین ستاد نظارت بر سلامت باشگاه های ورزشی روز یکشنیه ٢٨ مهرماه در محل سالن جلسات هادیان با حضور ناظرین، مسوولین ورزش و جوانان و اعضای ستاد و شورای مرکزی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.