یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹

مظلب علمی؛

اهمیت علم روانشناسی در ورزش

دکتر مومنی/لرستان

مسئول کمیته تخصصی روان شناسی هیات پزشکی ورزشی لرستان به موضوع اهمیت علم روانشناسی در ورزش پرداخت.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی لرستان، فرهاد مؤمنی مسئول کمیته تخصصی روان شناسی هیات پزشکی ورزشی  لرستان  در مطلبی به موضوع اهمیت علم روانشناسی در ورزش پرداخت.

 خلاصه مطلب:

علم روانشناسی ورزش تنها مربوط به ورزشکاران حرفه‌ای نیست واین علم در ورزش به عنوان یک حوزه تخصصی در برگیرنده محدوده وسیعی از موضوعات علمی، کلینیکی و کاربردی مربوط به ورزش و تمرینات است.

روانشناسی ورزش‌های رزمی در بردارنده گزینش درست و برانگیختن ورزشکاران است به گونه‌ای که هر ورزشکار بتواند در بالاترین حد توانایی خود به رقابت بپردازد.

ورزشکاران در این راستا باید روش‌هایی را به کار گیرند تا رقیبان را روحیه زدایی کنند، با سطح بسیار بالای فشار روحی مقابله و یا آن را کمتر کنند، از داروها سوء استفاده نکنند، راهبردهای ورزشکاران موفق را به کار گیرند و مهارتهای جدید را بیاموزند و به دیگران نیز آموزش دهند.

روشن است که امروزه روان شناسی عنصر اصلی رقابت ورزشی است، چرا که اکثر ورزشکاران رزمی از نظر سطح توانایی جسمی نزدیک به هم هستند و این تفاوت در آمادگی روانی ورزشکاران است که باعث رقم زدن نمایش بهتر می‌شود. حال رفتاری را پیش بینی کنید.

(اگر مربی ورزشی با اوقات تلخی آموزش دهد، ورزشکاربه سبب اضطراب و ناتوانی در تمرکز نخواهد توانست گفتار و آموزش وی را به خاطر بسپارد).

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.