چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

به دنبال تاکید رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی صورت گرفت؛

تسریع روند پیگیری درمان وزنه‌بردار گیلانی

دکتر نوروزی

با تاکید رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ، هیات پزشکی ورزشی استان گیلان با همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیر روند درمان صادق فرضی زاده وزنه بردار گیلانی شدند.

دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی، در گفت‌وگویی، درباره وضعیت وزنه‌بردار گیلانی و این که فدراسیون پزشکی ـ ورزشی چه حمایت هایی از این وزنه‌بردار به عمل خواهد آورد، اظهار کرد: چندی پیش این وزنه‌بردار در حال‌ تمرین کردن بوده که دچار عارضه قلبی شده و متوجه بی‌حسی در عضلاتش شده است. به پزشکان مختلف مراجعه کرده و تا به امروز به نتایج مثبتی دست پیدا نکرده است. حس اندام‌های بدن وی کاهش یافته است و فدراسیون پزشکی ـ ورزشی تا به حال در جریان بیماری این وزنه‌بردار نبوده است.

دکتر نوروزی گفت: ما  به تمام ورزشکارانی که دارای کارت خدمات درمانی پزشکی  ورزشی هستند اعلام کرده‌ایم که در صورت بروز آسیب به هیات پزشکی ـ ورزشی استان و یا شهرستان خود مراجعه کنند تا مشکلی از نظر مالی برای درمان نداشته باشند. حال نمی‌دانم این وزنه‌بردار از کارت پزشکی ـ ورزشی استان مربوطه خود برخوردار است یا خیر؟ و چرا برای درمان به هیات پزشکی ـ ورزشی گیلان مراجعه نکرده است.

وی افزود: با وجود این به محض اطلاع از موضوع، از هیات پزشکی ـ ورزشی گیلان خواستم که پیگیر درمان این ورزشکار باشد و هر کمکی که برای درمانش لازم است، کوتاهی نکنند. باید ابتدا پزشک ما در گیلان وضعیت بیماری این وزنه‌بردار را مورد ارزیابی دقیق دهد تا ببینیم برای درمان وی به چه چیزی نیاز داریم تا مانع فلج شدن این وزنه‌بردار شویم.

دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: فدراسیون پزشکی ـ ورزشی پیگیر درمان این وزنه‌بردار خواهد بود و تا حد توان کمک خواهیم کرد تا این وزنه بردار سلامتی خود را به دست آورد.

 انجام فیزیوتراپی توسط هیات پزشکی ورزشی

در این راستا دکتر کیوان اسدپور، رئیس هیات پزشکی ورزشی، به همراه اصغر ابراهیمی رئیس هیات وزنه برداری استان گیلان بر بالین این ورزشکار حضور یافتند.  

 دکتر اسدپور در این خصوص با تشکر ازحمایت های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و فدراسیون پزشکی ورزشی گفت:؛ تمامی اقدامات ممکن برای بهبود این قهرمان جوان وزنه برداری انجام شده است، اما متاسفانه به خاطر خاص بودن نوع بیماری هنوز تشخیص دقیقی از سوی پزشکان داده نشده است به طوری که تعدادی از پزشکان، بیماری وی را نوعی سکته نخاعی و عده ای آن را ضایعه مادر زادی می دانند.

همچنین اصغر ابراهیمی ، رئیس هیات وزنه برداری گیلان ، با اشاره به اینکه هفته گذشته مبلغ قابل توجهی توسط مدیرکل ورزش و جوانان و فدراسیون وزنه برداری به این ورزشکار آسیب دیده کمک شد، گفت: با مساعدت مریم بخشی مدیرکل ورزش و جوانان و دکتر اسدپور رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان تمامی هزینه های پزشکی، درمانی و فیزیوتراپی صادق فرضی زاده وزنه بردار گیلانی که دچار یک بیماری نخاعی عجیب شده، تامین شد.

یادآور می شود، صادق فرضی زاده چندی پیش پیش پس از تمرین وزنه برداری دچار ضربان بالای قلب شد و از آن زمان تاکنون نمی تواند دست ها و پاهای خود را حرکت بدهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.