شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

۱۲۸ هزار ورزشکار سازمان یافته در گیلان فعال هستند

128 هزار ورزشکار

رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان:تعداد ورزشکاران سازمان یافته (ورزشکارانی که کارت بیمه ورزشی دریافت می کنند )استان از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۱۲۸ هزار ورزشکار رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش دفتر گیلان پایگاه خبری و تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمد صادقی اظهار کرد: ۶۴ هزار و ۱۱۷ نفر از ورزشکاران یادشده را مردان و همچنین ۴۵ هزار و ۹۴۲ ورزشکار را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: شهرستان رشت نیز با داشتن بیش از ۶۱ هزار ورزشکار سازمان یافته، بیشترین آمار را در این خصوص به خود اختصاص داده است که از این تعداد ۳۳ هزار و ۷۷۶ ورزشکار را مردان و ۲۸ هزار و ۳۸۳ ورزشکار را بانوان تشکیل می دهند.

وی به هیاتهای ورزشی نیز اشاره و بیان کرد: هیات فوتبال با داشتن ۲۹ هزار و ۳۰۷ ورزشکار سازمان یافته بیشترین آمار را در این بخش در استان گیلان دارد؛ ضمن اینکه هیات بدنسازی و پرورش اندام با ۲۴ هزار و ۵۰۳ ورزشکار و آمادگی جسمانی با داشتن ۱۳ هزار و ۲۴۲ ورزشکار سازمان یافته در رتبه های بعدی قرار دارند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گیلان ادامه داد: البته استقبال بانوان در رشته های بدنسازی و آمادگی جسمانی بسیار چشمگیر است به طوری که در رشته بدنسازی از ۲۴ هزار و ۵۰۳ ورزشکار، ۱۱ هزار و ۴۰۶ ورزشکار را بانوان تشکیل می‌دهند و در رشته آمادگی جسمانی نیز از ۱۳ هزار و ۲۴۲ ورزشکار سازمان یافته این رشته، ۱۲ هزار و ۱۲۲ ورزشکار را بانوان تشکیل می‌دهند.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته در گیلان تا پایان سال گذشته حدود ۱۳۸ هزار نفر بود، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال تعداد ورزشکاران سازمان یافته گیلان از مرز ۱۶۰ هزار ورزشکار عبور کند.

وی ادامه داد: همچنین هیات پزشکی ورزشی گیلان از ابتدای امسال ۲۶ دوره آموزشی که اکثر این دوره‌ها نیز رایگان است برپا کرده که می توان به آموزش ماساژ ورزشی، امدادگر ورزشی، آسیب‌های زانو، کمک‌های اولیه، آسیب‌های شایع در ورزش، مدیریت ضربه به سر، تمرینات رایج غلط در ورزش و اصول برخورد اولیه در آسیب ورزشی اشاره کرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان بیان کرد: همچنین دانشجویان رشته تربیت‌بدنی و ورزش می‌توانند با شرکت در کلاس‌هایی همچون ماساژ ورزشی، با فراگیری این رشته و اخذ گواهینامه از این هیات برای خود درآمدزایی داشته باشند.

صادقی به کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی ورزشکاران نیز اشاره کرد و گفت: ورزشکاران آسیب دیده برای دریافت هزینه کرد خود زمان طولانی و حدود یکساله را طی می‌کردند؛ اما هم اینک این زمان به زیر ۲ ماه کاهش یافته و طی امسال نیز ۳۰۷ پرونده پرداختی تشکیل شده است.

وی به سایر بخش‌های هیات پزشکی ورزشی گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بخش‌های فیزیوتراپی و دندانپزشکی با مطلوب ترین امکانات دایر است و ورزشکارانی که کارت بیمه ورزشی دارند تا ۴۰ درصد تخفیف دریافت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.