دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۹

۸۱۹ مورد بازدید از باشگاه‌ها و برگزاری بیش از ۳۵ دوره آموزشی در صدر عملکرد شاخص هیات پزشکی ورزشی استان لرستان

لرستان

در نشست خبری رئیس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان با اصحاب رسانه شاخص ترین فعالیت‌های هیات در سال ۹۸ تشریح شد.

به گزارش دفتر لرستان پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، رئیس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان با حضور در جمع خبرنگاران گزارش عملکرد هیات را تشریح کرد. دکتر قنبری در بخش ابتدایی صحبت‌های خود به موضوع سیل استان در فروردین ماه پرداخت و فدراسیون پزشکی ورزشی را جزو ۵ فدراسیون برتر در حوزه ی  امداد رسانی به سیل زدگان عنوان کرد و افزود با دستور ریاست فدراسیون حدود ۱۳۰ میلیون تومان در قالب وسایل مورد نیاز درمانی و بهداشتی و... به مناطق آسیب دیده کمک شد که بخشی از این مبلغ با حمایت فدراسیون مجددا به حساب  هیات واریز شد.
دکتر قنبری در ادامه به موضوع آمار ورزشکاران سازمان یافته استان پرداخت و عنوان کرد در سال گذشته و تا ابتدای بهمن ماه، ۵۵ هزار و ۷۵۶ ورزشکار سازمان یافته داشته ایم که این رقم در سال‌جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۵۶ هزار و ۱۰۷ نفر رسیده است.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان لرستان در ادامه ی بیانات خود به اهمیت موضوع آموزش پرداخت و  گفت:، سرمایه گذاری خوبی در راستای آموزش در هیات آغاز شده به طوریکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۳۵ دوره آموزشی در حوزه‌های تغذیه، دوپینگ، طب ورزش و روانشناسی برگزار شده است که امیدواریم این روند رو به رشد با توجه به جذب ۲ نفر اعضا محترم هیات علمی و ۱ نفر دکترای مدیریت آموزشی همچنان ادامه داشته باشد.

دکتر قنبری در ادامه به پوشش مسابقات ورزشی پرداخت و آمار ساعات پوشش مسابقات را چهار هزار و ۵۶۹ ساعت عنوان کرد و افزود کمیته پوشش مسابقات هیات علاوه بر این موضوع در برگزاری دوره های امدادگری ورزشی و احیاء قلبی ریوی نیز فعال است که با هدف آموزش جامعه ی ورزش و  کاهش عوارض آسیب ورزشی در مسابقات انجام می شود.
رئیس هیات پزشکی ورزشی  در ادامه از اهمیت عضویت ورزشکاران عزیز در کمیته خدمات درمانی فدراسیون گفت و خاطر نشان کرد ورزشکاران عزیز تنها با پرداخت مبلغ ۲۰ هزار تومان در سال می توانند در صورت بروز آسیبهای ورزشی تا سقف ۱۵ میلیون تومان غرامت درمان دریافت کنند. وی در ادامه آمار پرونده های دریافتی و بررسی شده ی مصدومین را ۳۹۵ پرونده عنوان کرد که تا پایان دیماه حدود ۱۲۰ میلیون تومان بابت بیش از ۲۵۰ پرونده غرامت درمان پرداخت شده است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان با اشاره به آمار باز رسی های انجام شده از سوی ستاد نظارت بر سلامت باشگاهها و اماکن ورزشی، از ۸۱۹ مورد بازرسی خبر داد و افزود از این تعداد ۱۰۸ مورد تشویق، ۴۰۱ مورد تذکر و برای ۴۵ مورد درخواست پلمپ داده شده است.
وی در ادامه آمار مراجعین به کلینیک فیزیوتراپی طرف قرار داد هیات را حدود ۱۰۸ نفر تا ابتدای بهمن ماه سال‌جاری عنوان کرد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان در پایان از سامانه پیامکی هیات رونمایی کرد و اعلام کرد شماره ۳۰۰۰۸۰۱۱۱۰ آماده دریافت گزارشات تخلف باشگاه‌ها، پیشنهادات و انتقادات ورزشکاران در حوزه های مختلف پزشکی ورزشی بوده و قطعا پیام‌های دریافتی در بهبود کیفیت خدمات هیات موثر خواهد بود.
دکتر قنبری در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه با اهداء هدایایی از زحمات این عزیزان در پوشش خبری فعالیت‌های هیات در سال ۹۸ تجلیل کرد.

  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.