سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵

سومین جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس در ورزش در آذربایجان غربی برگزار شد

urmia

پیرو مصوبات ستاد ملی مقابله با گسترش کرونا در ورزش سومین جلسه" ستاد استانی مبارزه با کرونا در ورزش آذربایجان غربی " برگزار شد.

به گزارش دفتر آذربایجان غربی پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران،  سومین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش در آذربایجان غربی در محل بیمارستان مطهری با حضور مسئولین کمیته های هیات پزشکی ورزشی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست دکتر جعفر کیاست فر رئیس ستاد برگزار شد، مصوبات جلسه دوم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در خصوص پیشرفت بیماری کرونا ویروس در استان پس از بررسی این موضوع و ارائه گزارش و اجماع نقطه نظرات و شرایط خاص پیرامونی کشور و آذربایجان غربی مقر گردید:

 1 – مقرر گردید با توجه به شیوع این ویروس مصری از وجود پزشکان متخصص عفونی در قالب همکاری های میان مدت و بلند مدت در ستاد مقابله با کرونا بهره گرفته شود.

 2 - مقرر گردید با توجه به روند رشد بیماری مذکور و احتمال خانه نشین شدن اقشار مختلف جامعه، ستاد با ارائه راهکارهای روانشناختی و روانشناسانه در حوزه ورزش از سوی کمیته روانشناسی هیات پزشکی ورزشی، گامی مثبت در جهت بهبود روند پیش رو بردارد.

 3 - مقرر گردید کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی با هماهنگی ستاد و اداره کل ورزش جوانان بازرسی‌های ادواری را در دستور کار خود قرار داده و در صورت بروز تخلف از سوی باشگاهداران مطابق با دستورات ستاد استانی نسبت به اعمال قانون پیش‌بینی شده، اقدام نمایند.

4- مقرر گردید با توجه به اهمیت سلامت همکاران اداره کل ورزش و جوانان که به نوعی پاسخگوی مردم شریف استان می باشند؛ تا زمان فعالیت خود، اقدامات پیشگیرانه اعم از تست دمای بدن، اقلام ضد عفونی کننده و در خصوص مسائل روانشناسی از طریق ستاد، خدمات به کارمندان اداره کل ورزش و جوانان ارائه گردد.

 5 - مقرر گردید با توجه به استقرار همکاران پزشک ستاد در اداره کل ورزش و جوانان در صورت تمایل هیات‌های ورزشی، اقدامات سنجشی در خصوص مراجعین صورت پذیرد.

 6 - مقرر گردید با توجه به ضرورت موضوع مستندسازی در خصوص فعالیت‌های ستاد، کمیته اطلاع رسانی نسبت به سایر کمیته‌ها اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.