دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

توسط رئیس هیأت پزشکی قزوین صورت گرفت؛

تشریح عملکردشش ماه نخست سال 99 هیأت پزشکی قزوین

دکتر مدبر

دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین عملکرد 6 ماه نخست سال 99 این هیأت را تشریح کرد.

به گزارش دفتر قزوین پایگاه خبری تحلیلی پزشکی ورزشی ایران، دکتر محمدرضا مدبر رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان قزوین ضمن اشاره به کاهش 75%  آمار ساماندهی ورزشکاران در6 ماه نخست سال جاری گفت: این آمار 11 هزار و 262 ورزشکار(6 هزار 656 آقا و 4 هزار و 606 خانم) می باشد  در حالی که در سال گذشته 45 هزار و 729 نفر بوده است وی افزود: جهت بررسی راهکارهای افزایش آمار که البته علت اصلی آن شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا می باشد جلسه ای با نمایندگانی از هیأتهای ورزشی که دارای کمترین آمار بیمه ورزشی بودند گذاشتیم که در حال پیگیری مصوبات آن هستیم.

دکتر مدبر در ادامه گفت 189 ورزشکار مصدوم(49 خانم و 140آقا) به هیأت مراجعه و اسناد درمانی آنها جهت پرداخت هزینه درمان به فدراسیون ارسال شده است. 947 جلسه فیزیوتراپی و 40 جلسه لیزر نیز به 69 مصدوم ورزشی ( 55 آقا و 14 خانم )  ارائه شده است. مساعدت در ارائه خدمات فیزیوتراپی به 11 مصدوم ورزشی (3 خانم و 8 آقا) معرفی شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان از دیگر خدمات درمانی ارائه شده می باشد.

وی در ادامه با اشاره به  برگزاری دوره آموزشی مجازی توصیه های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در اماکن ورزشی از صدور گواهی آزمون آنلاین مبارزه با کرونا برای بیش از 250 نفر از ورزشکاران  استان توسط فدراسیون پزشکی ورزشی خبر داد  و  همچنین افزود  اخذ مجوز  برگزاری دوره های  آموزشی 1-  کمک های اولیه و 2- دوره روانشناسی مربیگری کودکان سنین پایه  از دیگر اقدامات آموزشی هیأت در سال جاری بود که به دلیل عدم استقبال ورزشکاران و مربیان استان موفق به برگزاری آنها نشدیم. 

وی در پایان ضمن اشاره به 199 مورد مشاوره تغذیه به ورزشکاران قزوینی که 158 مورد آنها خانم و 41 مورد آقا بوده­ اند، گفت: 224 مورد بازرسی (196 اولیه، 27 ثانویه و 1 ادواری )  از اماکن ورزشی استان  صورت گرفته و با باشگاههای متخلف برخوردهای قانونی صورت گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.