سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

عملکرد سال۹۹ هیات پزشکی ورزشی استان هرمزگان تشریح شد

دکترفتح الهی

۲۰ هزار ورزشکار هرمزگانی به عضویت کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی درآمدند.

به گزارش روابط عمومی هیات پزشکی ورزشی استان هرمزگان، دکتر کرامت اله فتح الهی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان هرمزگان در گفتگو با سایت خبری این هیات عملکرد سال گذشته هیات  پزشکی ورزشی استان هرمزگان را تشریح کرد. دکتر فتح الهی  آمار ورزشکاران تحت پوشش کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی این هیات را در سال گذشته ۲۰۳۳۴ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۵۲۸۵ نفر را بانوان و ۱۵۰۴۹ نفر را آقایان شامل می شوند.

فتح الهی با اشاره به این که این آمار نسبت به مورد مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی اکثر اماکن ورزشی در سطح استان شد، آمار ورزشکاران سازمان یافته این استان به شدت کاهش یافت و در جهت حفظ سلامت ورزشکاران و به منظور نظارت بر رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی، اماکن ورزشی فعال در این دوران توسط بازرسان ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی بازدید شدند و بازرسان این هیات از نزدیک شاهد رعایت کلیه ابلاغیه های ارسالی از سوی ستاد ملی کرونا در ورزش بودند.  در این ایام ۱۷ تذکر کتبی برای باشگاه های متخلف ثبت شد و از ۱۰۷ باشگاه ورزشی در سطح استان بازدید به عمل آمد.

دکتر فتح الهی گفت در سال گذشته با توجه به غیر فعال بودن برخی رشته های ورزشی در سطح استان، پوشش پزشکی رقابت های ورزشی  ۲۳ ساعت بوده که ۱۹ ساعت آن به بانوان و ۴ ساعت به رقابت های آقایان اختصاص داده شده است. وی همچنین افزود: در سال گذشته ۱۶ نفر از ورزشکاران مصدوم هرمزگانی از مزایای عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی بهره مند شده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.